Scheckter předal Leclerkovi vítězné poselství
VC Itálie – pneumatiky pro závod
Charles Leclerc po kuriózním vyvrcholení kvalifikace vybojoval čtvrté pole position v kariéře. Určitě je však tím nejcennějším, protože ho dosáhl v chrámu rychlosti před italskými fanoušky Ferrari.
Všech deset nejlepších jezdců na startovním roštu dosáhlo svých nejrychlejších časů ve druhé části kvalifikace na měkké směsi pneumatik Pirelli. Na nich také odstartují do závodu.
Leclerc převzal cenu za vítězství v kvalifikace od Jodyho Schecktera, který jako jezdec Ferrari přesně před čtyřiceti lety vyhrál VC Itálie a následně i celé mistrovství světa.
Jody Scheckter (vpravo) před čtyřiceti lety vyhrál VC Itálie i titul mistra světa
Podle expertů Pirelli by měla být při startu na měkké a dokončení závodu na střední směsi nejrychlejší strategií pro závodu znovu jediná zastávka ve 22. kole. Další možností je přezout už v 19. kole z měkké na tvrdou směs.
Pro jezdce startující na střední směsi se jeví jako nejvýhodnější přezutí ve 24. kole na tvrdé pneumatiky. A konečně třetí možností jsou dvě zastávky v 16. a 32. kole v režimu měkká-měkká-střední.
Prognózy naznačují proměnlivé počasí s rizikem deště. A to může mít na volbu strategie rozhodující vliv. Nesmíme také zapomenout na penalizace Maxe Verstappena (Red Bull), Pierra Gaslyho (Toro Rosso), Landa Norrise (McLaren) a Kimiho Räikkönena (Alfa Romeo).
Nejvíc kol na tvrdé sadě zatím ujel Leclerc (21), na střední Sainz (32), na měkké Magnussen a Ricciardo (26), na přechodné Giovinazzi a Gasly (20) a na variantě do mokra Giovinazzi, Norris, Räikkönen a Sainz (2).
Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Leclerc 1:22,447, na střední Leclerc 1:20,126, na měkké Leclerc 1:19,307 a na přechodné Bottas 1:30,596.
„Dnes jsme zažili velmi odlišné podmínky ve srovnání s tím, co jsme viděli včera,“ hodnotil sobotní program Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody. „Podle předpovědí se může v neděli počasí znovu změnit, což týmům znesnadňuje výběr směsí.“
V následující infografice jsou uvedeny pneumatiky, které mají jednotliví jezdci k dispozici pro závod.