Pirelli otestovalo osmnáctipalcové pneumatiky
Budoucnost F1 je už téměř za nejbližším rohem
Rok 2021 již není jen velkou neznámou kdesi za horizontem. Přitom to bude rok snad největší proměny F1 za poslední desetiletí. Jedním kouskem z velké skládačky budou nové pneumatiky. Nadále je bude dodávat Pirelli, ale typicky baculaté pneumatiky odejdou do výslužby a na vozy se dostanou štíhlé produkty, obepínající osmnáctipalcová kola, jaké vídáme na moderních sportovněji laděných automobilech. První test proběhl na francouzském okruhu Paul Ricard.
Jako první novou pneumatiku předvedl i otestoval vůz série formule 2. To proto, že F2 bude v tomto ohledu v předstihu a na osmnáctipalcové pneumatiky přejde příští rok. Nejrychlejší z evropských juniorských sérií tak Pirelli poskytne mnoho cenných dat z okruhů, na kterých závodí i vozy formule 1. Prototyp na rok 2021 tedy nejprve ve voze F2 vyzkoušeli bývalý jezdec Ferrari Jean Alesi a bývalý závodník F2 Antonio Fuoco.
Pak přišly na řadu vozy F1. Zatímco Esteban Ocon na Paul Ricardu ve starším voze Mercedesu testoval prototypy třináctipalcových pneumatik pro sezonu 2020, Sergej Sirotkin v přechodném autě poskytnutém týmem Renault otestoval osmnáctipalcové, které ještě čeká rok a půl vývoje.
Než týmy postaví monoposty skutečně vyhovující technickým pravidlům pro sezonu 2021, budou se pneumatiky testovat s přechodnými vozy. Jde o starší auta upravená tak, aby co nejvěrněji napodobila zátěž, které budou pneumatiky vystaveny s příchodem nové generace vozů.