Renault potřebuje ušetřit dvě miliardy
Vzdá se účasti ve F1?
Nepříjemná zpráva přichází z tábora Renaultu. Z důvodu snížení poptávky po jejích automobilech se francouzská automobilka rozhodla učinit razantní úsporná opatření. Největším trhem Renaultu je Evropa, kde prodej automobilů za první čtvrtletí meziročně klesl o 40 % a čísla z druhého kvartálu budou určitě mnohem horší. Proto se začne šetřit. Nejvyšší management společnosti, která je spoluvlastněna francouzskou vládou, si dal za cíl v nejbližších letech ušetřit 2,2 miliardy amerických dolarů.
Následkem toho prý budou zavřeny čtyři továrny včetně nedávno modernizovaného závodu, vyrábějícího model A110, jenž měl restartovat značku Alpine, ale neuspěl. Analytici očekávají, že i modelová nabídka se zúží na nejziskovější položky. A samozřejmě se nabízí otázka, jaký to bude mít dopad na účast Renaultu ve F1.
Tovární tým potřebuje investice, pokud se má dostat na úroveň aktuální špičky. Další desítky milionů pravidelně hltá projekt pohonných jednotek. Připomeňme, že McLaren se pro rok 2021 dohodl s Mercedesem, takže Renault již nebude mít žádného zákazníka a veškeré náklady spojené s motory si bude muset financovat pouze ze svého. Tato automobilka přitom má již dlouhou tradici příchodů a odchodů z F1. Šéf jejího týmu Cyril Abiteboul ale vytrvale vyvrací jakékoliv pochybnosti.
"Je jedno, kolikrát řeknu, že se nic takového nechystá. Této otázky se snad nikdy nezbavím," řekl.
Francouzský ministr financí mezitím prohlásil, že plán vlády zaručit se Renaultu za půjčku 5.5 miliardy dolarů se bude realizovat pouze pod podmínkou, že se společnost zaváže přejít na elektromobilitu, vyplatit subdodavatele a udržet pokročilé technologie v zemi. To není dobrá zpráva pro tovární tým sídlící v Británii, ani pro francouzskou továrnu vyrábějící hybridní pohonné jednotky pro F1.
Pokud se Renault vrhne na elektromobily, jak odůvodní náklady na účast v hybridní F1? Foto: Renault
Zdroj: FORMULE.CZ