Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Singapurský víkend zahájil nejlépe Verstappen

Singapurský víkend zahájil nejlépe Verstappen

Velká cena Singapuru - 1. trénink

Hned v úvodu singapurského volného tréninku, který jezdci absolvovali ještě za denního světla, se na trať vydala většina monopostů. Jedinými dvěma jezdci, kteří se rozhodli se zahájením prvních tréninkových jízd vyčkávat a během úvodních deseti minut si nepřipsali jediné absolvované kolo, byli Kubica s Bottasem.

Právě na konci úvodní desetiminutovky jsme začali registrovat první měřená kola. Na svědomí je měli piloti Ferrari na středních pneumatikách. Lépe se dařilo Leclerkovi, jehož první měřený čas měl hodnotu 1:46,180. Jeho týmový kolega Vettel na tom byl o něco hůře, když objel okruh v čase 1:50,052 a na vítěze posledních dvou velkých cen tak po prvním pokusu ztrácel propastných 3,872 sekundy.

Ve druhých rychlých kolech dokázali jak Monačan, tak německý závodník svá maxima vylepšit. Vettelova ztráta na první místo ale i přesto nadále činila 1,323 sekundy.

Zlepšení se oběma rudým vozům z Maranella podařilo dosáhnout i ve třetích letmých kolech, i z nich ale vycházel ze souboje tandemu italské stáje lépe Leclerc, kterému se navíc podařilo navýšit náskok na svého zkušenějšího parťáka na 1,451 sekundy.

Brzy nato ale začali ke svým jménům zapisovat měřené časy i další závodníci. Jako první se k „ferraristům“ připojil Kubica. Polákova ztráta na nejrychlejšího Leclerka ovšem činila více než pět a půl sekundy a bylo jasné, že se tímto tempem na průběžném třetím místě příliš dlouho neohřeje.

A také že ne. Jezdci Williamsu, jehož cesty s britskou stájí se na konci sezony rozejdou, totiž zanedlouho sesadil z bronzové příčky další pilot s nejasnou budoucností. Byl jím Hülkenberg, který si jako první připsal čas na měkké sadě pneumatik a se ztrátou 1,749 sekundy na první příčku se usadil za oběma vozy Ferrari na třetím místě. V následujících momentech pak začala zaznamenávat své první časy většina jezdců.

Deset minut před dovršení první půlhodiny se Vettelovi podařilo ukrojit ze ztráty na Leclerka. Čtvrtý muž průběžného pořadí se ale stále mohl těšit z komfortního náskoku ve výši 861 tisícin.

Ne ale příliš dlouho. Do popředí se totiž začala drát měkká sada pneumatik. Červeně označená specifikace zafungovala zejména na voze Verstappena, kterého s časem 1:43,077 katapultovala do čela výsledkové listiny. Pomohla ale i Hülkenbergovi. Ten se totiž zařadil hned za něj.

Ani pobyt pilota Red Bullu na vedoucí příčce ovšem netrval dlouho. Na první místo se totiž dokázal vyšvihnout Bottas, který Nizozemce pokořil o pouhých 106 tisícin sekundy.

Také Finovo držení první pozice se ale neukázalo jako dlouhodobá záležitost, neboť ještě před uplynutím úvodních 30 minut jej na něm vystřídal Hamilton, který byl o 629 tisícin sekundy rychlejší.

Třetí místo patřilo po první půlhodině Verstappenovi (+0,665), čtvrté Kvjatovi (+0,948), páté Hülkenbergovi (+0,982), až na šesté místo se propadl počáteční lídr Leclerc (+1,206). Sedmý byl Stroll (+1,319) před svým týmovým kolegou Pérezem (+1,595), devátá příčka patřila Albonovi (+1,719) a nejlepší desítku uzavíral Vettel (+2,067).

Během první půlhodiny byli diváci svědky i několika problematických situací. Do nesnází se dostali Gasly, jenž vyjel mimo trať, Bottas, kterého potkal kontakt se zdí, nebo také jeho týmový kolega Hamilton. Ten se dostal do křížku se Sainzem.
Krátce po startu druhé půlhodinovky se stal s časem 1:41,938 staronovým lídrem Verstappen a odsunul tak Hamiltona na druhé místo. Pětinásobný šampion ale vzápětí nastavil časem 1:41,469 laťku ještě o něco výše a znovu byl v čele on. Chvíli slávy si vychutnal také Stroll, který se posunul na třetí příčku a odsunul z nejrychlejšího tria Bottase.

Pilot Mercedesu si ale toto nenechal líbit a ačkoli stejně jako jeho týmový kolega přezul na tvrdou směs pneumatik, dokázal se nejprve posunout se ztrátou 431 tisícin sekundy na druhé místo za Hamiltona a následně dokonce i před něj.
Brit se pokusil ihned zareagovat, jeho snaha se ale s úspěchem nesetkala, když na Bottase ztratil 103 tisícin sekundy a i nadále zůstal na 2. příčce.

Co se ovšem nepodařilo Hamiltonovi, vyšlo za chvíli Vettelovi. Ten se stejně jako Leclerc konečně objevil na trati s měkkými pneumatikami a vrátil se s časem 1:40,426 do čela.

Radost z posunu na první místo ale brzy u Ferrari vystřídal smutek. Leclerka totiž postihly technické potíže, kvůli nimž se musel vrátit ke svým mechanikům a na závodní dráze se již znovu neobjevil.

Charlese Leclerka zbrzdily v prvním volném tréninku technické potíže.

Mezitím přišel Bottas i o druhé místo a to ve prospěch Verstappena. Nizozemec byl o 106 tisícin sekundy pomalejší než Vettel.
Podoba nejlepší trojice se ale měnila i nadále. Na třetí místo se totiž posunul Hamilton a Verstappen si tentokrát připsal i Vettelův skalp, kterým ho sesadil z vedení.

Již se zdálo, že se první trénink na Velkou cenu Singapuru obejde bez přerušení v podobě červených vlajek. I ty ale nakonec přišly ke slovu a to 26 minut před koncem, když havaroval Bottas.

Po restartu se již se na prvních třech pozicích žádné změny neodehrály a zbývající průběh proběhl spíše v poklidném duchu, který narušil snad jen Norrisův výjezd mimo trať.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:40,259   22
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:40,426 + 0.167 23
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:40,925 + 0.666 26
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:41,336 + 1.077 14
5. Alexander Albon Red Bull Honda 1:41,467 + 1.208 24
6. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:41,812 + 1.553 26
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:41,966 + 1.707 20
8. Lando Norris McLaren Renault 1:42,180 + 1.921 19
9. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:42,305 + 2.046 26
10. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:42,377 + 2.118 24
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:42,527 + 2.268 20
12. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:42,630 + 2.371 23
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:42,677 + 2.418 15
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:42,786 + 2.527 13
15. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:42,791 + 2.532 28
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:43,150 + 2.891 22
17. Robert Kubica Williams Mercedes 1:43,336 + 3.077 28
18. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:43,369 + 3.110 23
19. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:43,618 + 3.359 12
20. George Russell Williams Mercedes 1:43,993 + 3.734 29