Verstappen nejrychlejší i po setmění
VC Bahrajnu – 2. trénink
Zatímco první trénink ještě piloti odjeli za denního světla, druhý již začínal při západu slunce. Teplota vzduchu měla 28 stupňů. Asfalt byl o pět stupňů teplejší.
Ihned po zhasnutí světel na konci boxové uličky se na trať vydaly první vozy. Neuběhlo ani pět minut a své první odjeté kolo již měli na kontě všichni závodníci.
Jako první zajel měřený čas Räikkönen. Jeho výkon, který zaznamenal na střední směsi pneumatik, měl hodnotu 1:32,780. Mistr světa z roku 2007 se ale pochopitelně neudržel na čele příliš dlouho a v dalších momentech se na prvním místě prostřídalo několik jezdců.
V problémech se ocitli Mazepin a Norris. Zatímco ruský nováček se roztočil, Norris vycestoval ven z trati. Horkou chvilku zažil také Bottas, který jen tak tak odvrátil hrozící hodiny. Problémy měl i Bottasův týmový kolega Hamilton, i když trochu jiného druhu. Kvůli překročení traťových limitů mu byl totiž smazán čas.
Nedlouho poté se v potížích ocitl také Ocon. Pilot stáje Alpine nedobrzdil do první zatáčky a na okamžik vycestoval ven z dráhy. Mnohem větší problémy než Ocon měl ale zhruba po dvanácti minutách tréninku Räikkönen. Fin se na výjezdu ze druhé zatáčky roztočil. Následoval výlet z dráhy a náraz do zdi, při kterém přišel o přední přítlačné křídlo. Byl ale schopen pokračovat v jízdě a pomalým tempem mířil do boxů, kam se mu podařilo dostat.
Tou dobou již měli na kontě své první časy všichni jezdci. Vedl Hamilton před svým týmovým kolegou Bottasem, který ztrácel 242 tisícin sekundy. Za dvojicí mercedesů následovali piloti Red Bullu. Třetí byl vítěz prvního volného tréninku Verstappen a čtvrtý Pérez. Většina pilotů tou dobou jezdila na střední směsi pneumatik. Výjimkami byli Giovinazzi, Schumacher a Mazepin. Ti měli obutou tvrdou směs.
V závěru první poloviny druhého tréninku jsme byli svědky postupného přezouvání na měkké pneumatiky. Na nových pneumatikách se ihned vyšvihli v pořadí nahoru piloti AlphaTauri. Zatímco Cunoda se posunul na druhou pozici, Gasly se dostal na třetí příčku.
Vědět o sobě dal i Sainz, který dokonce překonal Hamiltona a ujal se vedení. Sedminásobný mistr světa ale pilota Ferrari odsunul brzy zpět na druhé místo.
Brzy ale Hamilton ztratil první pozici znovu. Tentokrát ho překonal krajan Norris. Ani on ale nevedl dlouho. Krátce nato se totiž posunul na první příčku Verstappen. Nizozemec poté zůstal ve vedení i v nadcházejících momentech.
V posledních dvaceti minutách jsme již mnoho rychlých časů neviděli. Piloti se už totiž soustředili zejména na závodní simulace. Ne všude se obešel závěr druhého tréninku zcela bez potíží. Na krátký výlet mimo trať vyrazili například Hamilton nebo Verstappen. Podle představ to nešlo ani u Bottase, kterému byl čtyřikrát za sebou smazán čas kvůli nerespektování traťových limitů. V samotném závěru si postěžoval, že se s jeho vozem nedá jezdit.
Na posledních patnáct minut se vrátil zpět do akce i Räikkönen. Fin do té doby zůstával po svých problémech z úvodu v garáži.
Na prvním místě výsledkové listiny zůstal až do konce Verstappen, který tak zvítězil v obou pátečních trénincích. Druhý skončil Norris. U něj stojí za zmínku fakt, že se v obou trénincích umístil mezi nejlepšími třemi. Třetí příčku obsadil Hamilton. Do rozestupu jedné sekundy od vítězného Verstappena se dokázali vejít všichni až po patnáctého Alonsa.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:30,847 | 23 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:30,942 | + 0.095 | 25 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,082 | + 0.235 | 24 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:31,127 | + 0.280 | 26 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:31,218 | + 0.371 | 23 |
6. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:31,230 | + 0.383 | 22 |
7. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:31,294 | + 0.447 | 23 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:31,393 | + 0.546 | 24 |
9. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:31,483 | + 0.636 | 27 |
10. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:31,503 | + 0.656 | 23 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:31,601 | + 0.754 | 24 |
12. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:31,612 | + 0.765 | 26 |
13. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,740 | + 0.893 | 27 |
14. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:31,769 | + 0.922 | 26 |
15. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:31,770 | + 0.923 | 24 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,862 | + 1.015 | 15 |
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:32,331 | + 1.484 | 28 |
18. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:33,297 | + 2.450 | 24 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:33,400 | + 2.553 | 28 |
20. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:33,449 | + 2.602 | 19 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull