Trať odměňuje statečnost a odhodlání jezdců
VC Japonska - Pirelli před závodem
Suzuka je díky svým pověstným zatáčkám jedním z nejoblíbenějších okruhů v seriálu F1. Jezdcům i fanouškům se každoročně starají o velké emoce.
Aby si jezdci se zatáčkami dobře poradili, nominovalo Pirelli nejtvrdší kombinaci pneumatik. Volba padla na C1 jako tvrdou (bílá), C2 jako střední (žlutá) a C3 jako měkkou (červená) směs. Je to tedy volba o jeden krok směrem k tvrdší směsi proti loňsku. To by mělo závodníkům umožnit maximální nasazení bez obav o životnost pneumatik.
Požadavky na brzdy jsou poměrně nízké a pneumatiky budou vystaveny velké zkoušce zejména v rychlých zatáčkách 130R a Spoon.
Asfalt v Suzuce patří k nejdrsnějším, což zvyšuje degradaci a opotřebení pneumatik. Přesto loni závod vyhrál Lewis Hamilton s jedinou zastávkou, při níž přezouval z měkké na střední směs. Stejnou taktiku zvolil i druhý Valtteri Bottas, zatímco třetí Max Verstappen přezouval ze superměkké na měkkou směs.
Max Verstappen se ve druhém pátečním tréninku vklínil mezi jezdce Mercedesu a Ferrari
Suzuka je také známá proměnlivým počasím. Potvrdilo se to i letos, kdy musel být sobotní program dokonce zrušen. Případný sobotní liják bude mít za následek „resetování“ trati s vyplavením veškeré pryže, která se v pátek na asfalt nalepila.
Okruh je sice z hlediska celkové délky a času na kolo velmi podobný Soči, ale charakter obou tratí se velmi liší.
„Japonsko je vždy jedním z nejzajímavějších a nejméně předvídatelných závodů v roce. Je to stará trať, která odměňuje statečnost a odhodlání jezdců. Vzhledem k tomu, že zatáčky kladou velké požadavky na pneumatiky, jsme vybrali nejtvrdší možnou kombinaci. Umožní jízdu na jednu zastávku, což je to, o co týmy většinou usilují,“ říkal před závodem Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.
Podívejme se, jaké pneumatiky mají pro ruský víkend jednotliví jezdci k dispozici.