Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Trať odměňuje statečnost a odhodlání jezdců

Trať odměňuje statečnost a odhodlání jezdců

VC Japonska - Pirelli před závodem

Suzuka je díky svým pověstným zatáčkám jedním z nejoblíbenějších okruhů v seriálu F1. Jezdcům i fanouškům se každoročně starají o velké emoce.

Aby si jezdci se zatáčkami dobře poradili, nominovalo Pirelli nejtvrdší kombinaci pneumatik. Volba padla na C1 jako tvrdou (bílá), C2 jako střední (žlutá) a C3 jako měkkou (červená) směs. Je to tedy volba o jeden krok směrem k tvrdší směsi proti loňsku. To by mělo závodníkům umožnit maximální nasazení bez obav o životnost pneumatik.

Požadavky na brzdy jsou poměrně nízké a pneumatiky budou vystaveny velké zkoušce zejména v rychlých zatáčkách 130R a Spoon.

Asfalt v Suzuce patří k nejdrsnějším, což zvyšuje degradaci a opotřebení pneumatik. Přesto loni závod vyhrál Lewis Hamilton s jedinou zastávkou, při níž přezouval z měkké na střední směs. Stejnou taktiku zvolil i druhý Valtteri Bottas, zatímco třetí Max Verstappen přezouval ze superměkké na měkkou směs.

Max Verstappen se ve druhém pátečním tréninku vklínil mezi jezdce Mercedesu a Ferrari

Suzuka je také známá proměnlivým počasím. Potvrdilo se to i letos, kdy musel být sobotní program dokonce zrušen. Případný sobotní liják bude mít za následek „resetování“ trati s vyplavením veškeré pryže, která se v pátek na asfalt nalepila.

Okruh je sice z hlediska celkové délky a času na kolo velmi podobný Soči, ale charakter obou tratí se velmi liší.

Japonsko je vždy jedním z nejzajímavějších a nejméně předvídatelných závodů v roce. Je to stará trať, která odměňuje statečnost a odhodlání jezdců. Vzhledem k tomu, že zatáčky kladou velké požadavky na pneumatiky, jsme vybrali nejtvrdší možnou kombinaci. Umožní jízdu na jednu zastávku, což je to, o co týmy většinou usilují,“ říkal před závodem Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.

Podívejme se, jaké pneumatiky mají pro ruský víkend jednotliví jezdci k dispozici.