Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Drama s palivem rozhodlo závod v Motegi

Drama s palivem rozhodlo závod v Motegi

Indy Japan 300 - průběh závodu

200 kol
slunečno, 27 ° C
8 žlutých fází, celkem 59 kol
nejrychlejší kolo závodu - Dan Wheldon
 
 
Závod série IRL Indy Japan 300 bohužel začal bez Tomáše Egeho, kterého lékaři po včerejší havárii v kvalifikaci nepřipustili k závodu.
 
Jedna z mnoha otázek, které si kladli fanoušci IRL před závodem byla, zda Danica Patrick dokáže využít skvělé pozice na startu a zda se během několika kol nepropadne polem vozů zpět. Danica zvládla start skvěle a zvládla i první část závodu, kterou poznamenala série žlutých fází, z nichž první způsobila hned v prvním kole závodu havárie Jeffa Bucknuma a Scotta Dixona.
 
Po restartu v kole dvanáctém kolidoval s bariérou v zatáčce č. 4 téměř okamžitě Barron, což vyvolalo další žlutou. Nový restart proběhl po odklizení trosek v 18. kole a o dva okruhy později bylo pořadí: Sam Hornish, Danica Patrick, Scott Sharp,  Tomas Scheckter a Vitor Meira.
 
Po následujících několik kol se pořadí na špici příliš neměnilo, ale z hloubi pole se až na třetí místo postupně propracoval Franchitti. Ve 32. kole dokázala opět Danica, že umí závodit a ne jen se vozit, předjela Hornishe a dostala se zpět na první místo. Hornish o chvíli později nedokázal odrazit ani útok Franchittiho a ve 40. kole bylo pořadí: Patrick, Franchitti, Hornish, Kanaan,Sharp.
 
Ve 47. kole Franchitti dokázal zdolat Danicu Patrick a v závodě se dostal poprvé do vedení. O několik kol později začali vedoucí jezdci dojíždět opozdilce. Zatímco Franchitti začal trochu odjíždět ostatním jezdcům na čele pole, Tony Kanaan se propracoval až na třetí příčku, ale pořadí se začalo promíchávat následkem prvních zastávek v depu.
 
V 60. kole tak vedl stále Franchitti před Sharpem, následoval Wheldon, Danica Patrick a Brian Herta. Paul Dana se postaral o další žlutou fázi poté, co se otřel o zeď v zatáčce č. 4. Nový restart přišel v 69.kole, ale téměř okamžitě následovala znovu žlutá poté, co lehký kontakt mezi Hornishem a Danicou Patrick způsobil znečištění trati. Zatímco Hornish musel zamířit k opravě v boxech, Danica nehlásila žádné problémy a zůstala na trati. Po restartu v 75. kole se chvilku o vedení přetahovali Kanaan a Franchitti a v 80. kole bylo pořadí : Franchitti, Kanaan,Wheldon, Patrick a Sharp.
 
Po dalších dvacet kol se pořadí na čele nijak neměnilo a vydrželo do 110. kola. V 111. kole dostal Rice černou vlajku za blokování a v zápětí přišla další žlutá, neboť z vozu Rogera Yasukawy se dostala na trať tekutina poté, co se z jeho motoru vyvalil kouř. Všichni vedoucí jezdci toho využili a zamířili do boxů.
 
Po restartu v 123. kole došlo téměř okamžitě k další kolizi, když v zatáčce č. 4 havaroval Franchitti a jeho rozbitý vůz se zastavil na rovince před boxy.  Závod byl znovu restartován až v 136. kole, a na čele se vytvořila skupina vedená Danem Wheldonem Brianem Hertou. Bohužel ve 139. kole přišla další těžká havárie, tentokrát byl na řadě Ed Carpenter. Po otevření boxů do nich zamířilo opět prakticky celé pole.
 
 
Po restartu ve 150. kole se na čele vytvořilo pořadí:Wheldon, Scheckter, Hornish, Kanaan a Danica Patrick. V zatáčce č. 3 se do čela dostal Tomas Scheckter a v následujících kolech si dokázal vytvořit náskok téměř půl sekundy na své pronásledovatele. Danica Patrick začala zpomalovat a začala se propadat polem vozů zpět. Jak se později ukázalo, byl to pouze taktický tah, aby snížila spotřebu paliva.
 
Pořadí ve 170. kole:Scheckter, Kanaan, Wheldon, Hornish,Sharp. O deset kol později už náskok Schecktera činil přes 1,5 sekundy.
 
Závěrečná kola přinesla dramatické vyvrcholení, neboť některým jezdcům začalo docházet palivo a museli do boxů pro jeho doplnění. Potkalo to Hornishe, Matsuuru a Manninga a tři kola před cílem i vedoucího Schecktera a vzápětí i Kanaana. Když pak přišla ještě žlutá díky Castronevesovi, zamířili do boxů ještě další jezdci.
 
Vítězem Indy Japan 300 se tak stal Dan Wheldon před Scottem Sharpem a Buddy Ricem. Danica Patrick, která zvolnila, aby šetřila palivo, skončila díky chytré taktice čtvrtá, těsně za svým stájovým kolegou.
 
 
 
p.
 Jezdec Tým
Čas/ztráta
1.
 D.Wheldon Andretti Green Racing
02:16:46.0711
2.
 S.Sharp Fernandez Racing
3.4612
3.
 B.Rice Rahal Letterman Racing
21.8839
4.
 D.Patrick Rahal Letterman Racing
22.1883
5.
 B.Herta Andretti Green Racing
29.4975
6.
 T.Kanaan Andretti Green Racing
1 kolo
7.
 S.Hornish Jr. Marlboro Team Penske
1 kolo
8.
 D.Manning Target Chip Ganassi Racing
1 kolo
9.
 K.Matsuura Super Aguri Fernandez Racing
1 kolo
10.
 T.Scheckter Panther Racing
2 kola
11.
 H.Castroneves Marlboro Team Penske
2 kola
12.
 R.Briscoe Chip Ganassi Racing
3 kola
13.
 P.Carpentier Red Bull Cheever Racing
4 kola
14.
 A.J.Foyt IV A.J. Foyt Enterprises
4 kola
15.
 V.Meira Rahal Letterman Racing
34 kol
16.
 E.Carpenter Vision Racing
havárie
17.
 D.Franchitti Andretti Green Racing
havárie
18.
 R.Yasukawa Dreyer & Reinbold Racing
porucha
19.
 A.Barron Red Bull Cheever Racing
porucha
20.
 P.Dana Ethanol Hemelgarn Racing
porucha
21.
 S.Dixon Target Chip Ganassi
havárie
22.
 J.Bucknum Dreyer & Reinbold Racing
havárie
23.
 T.Enge Panther Racing
nestartoval

Všechny časy neoficiální