Šéf Ferrari by chtěl strop i pro pohonné jednotky
Vidí spoustu nedořešených detailů
Jak víme, soubor pravidel pro rok 2021 se pravděpodobně ještě bude doplňovat a měnit, když se formule 1 bude snažit přimět velké a významné týmy k podpisu smlouvy na několik let dopředu. Nejstarším a nejpopulárnějším, a proto i politicky nejsilnějším týmem je Ferrari, a to zatím není spokojeno. Generální ředitel automobilky Louis Camilleri chce například omezení výdajů na motory.
Společnost Ferrari nemá tak mamutí obrat jako kupříkladu Daimler a ani již nespadá do impéria Fiat-Chrysler. Extrémně drahý vývoj hybridních pohonných jednotek proto musí Scuderia do nemalé míry spolufinancovat s vlastních zdrojů i z historického bonusu, jenž jí přináší desítky milionů eur ročně. Od roku 2021 však má být tento bonus podstatně nižší, přičemž vývoj motorů nebyl zařazen na seznam věcí spadajících pod rozpočtový strop. Možná i proto Camilleri chce omezení výdajů.
"To, co bylo oznámeno, beru pouze jako začátek celého procesu," řekl šéf Ferrari během tiskové konference věnované finančním výsledkům automobilky ve třetím čtvrtletí 2019. "Není to ještě ani konec začátku, je před námi hodně práce, na níž se budeme podílet spolu s vedením formule 1, Mezinárodní automobilovou federací a ostatními týmy.
Hlasovali jsme a byli jsme pro. Nevyužili jsme naše veto, protože jsme víceméně spokojeni se zvoleným směrem a hlavními principy. Je zde ale mnoho nevyřešených detailů. Rozpočtový strop se vztahuje pouze na části vozu a například na motor ne. Myslíme si, že i v tomto budeme pokračovat a věříme, že motory dostanou vlastní rozpočtový strop."