Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leclerc nestihl najet do rozhodujícího kola

Leclerc nestihl najet do rozhodujícího kola

Ferrari šlo na příliš velký risk

A zase se Ferrari dostalo do řečí. Tentokrát kvůli tomu, že Charles Leclerc nestihl včas najet do svého posledního měřeného kola. Všichni si okamžitě vzpomněli na podobnou scénu v kvalifikaci na VC Itálie. Tentokrát byla situace o to pikantnější, že před Leclerkem jel jeho týmový kolega Sebastian Vettel.

Prvotní Leclerkova reakce na mikrofon byla, na rozdíl od emočních výlevů ještě v kokpitu, rozpačitá: „Nevím pořádně, co se přihodilo. Netuším, zda to byla smůla nebo jsme něco pokazili. Musíme to analyzovat a pokusit se najít vysvětlení, protože se to víckrát nesmí stát. Je to každopádně škoda!

Albon přede mnou náhle zpomalil, protože se před ním vynořil jeden mclaren. Co se dělo dál vpředu, nemám zdání. Bylo to špatné, nestačil jsem pořádně zahřát pneumatiky. Ztrácel jsem od úvodní zatáčky a Charles svůj pokus vůbec nezahájil,“ znělo Vettelovo vysvětlení – nevysvětlení. 

Úsměvy do objektivu, jak je tomu ale ve skutečnosti?

Slovo dostal pochopitelně i šéf Scuderie Mattia Binotto: „Chtěli jsme vyjet na trať v nejzazším možném okamžiku, protože se neustále zrychlovala. Takže jsme z boxů vyrazili jako poslední. Počítali jsme s tím, že to bude po časové stránce hodně těsné. Šlo ale o vědomé a kvalifikované rozhodnutí. Bohužel silný provoz způsobil nečekané zpoždění.

Při této příležitosti se Binotto také rozpovídal o aktuální výkonnosti rudých monopostů, která není nijak oslnivá. „Postrádáme přítlak, proto je záď při brzdění hodně neklidná. To představuje pro jezdce problém, hlavně tady, kde je hodně zatáček. Ve třetím sektoru viditelně ztrácíme,“ konstatoval.