Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dobité posádky se staženými zadnicemi

Dobité posádky se staženými zadnicemi

Češi se pořád drží v první desítce

V čele klasifikace kamionů vystřídal Rus Karginov Bělorusa Vjazoviče. Pro nás je však podstatné, že i po čtvrté etapě Rallye Dakar se v první desítce drží hned tři čeští zástupci. Martin Macík je zatím čtvrtý, Aleš Loprais pátý a Martin Šoltys devátý. Robert Randýsek už bohužel v pořadí nefiguruje.

Trasa tentokrát zavedla účastníky od pobřeží Rudého moře do vnitrozemí. Rychlostní zkouška měřila 453 kilometrů a její specialitou byl závěrečný kamenitý úsek.

Pro mě to bylo utrpení. Jsme dobití, schytali jsme fyzicky opravdu hodně,“ konstatoval Loprais. „Auto šlapalo slušně, ale výkonově, a hlavně kvůli taktice na dva tovární týmy před námi nemáme. Oni mohou víc riskovat, my musíme udržet nervy na uzdě.“ 

Macíkovo iveco je znovu v plné kondici

U Big Shock Racingu si oddechli. Macíkovo iveco, přezdívané Karel, zase maká naplno. Noční zásah mechaniků přinesl úspěch. „Na začátku to jelo krásně, všechno cajk. Letěli jsme, Lopík (Loprais) nás pěkně pustil, honili jsme se s kamazy. Pak najednou… Představte si, že lezete s náklaďákem po skalách. No, odnesly to postupně dvě gumy. A vezeme si s sebou v etapě jenom dvě náhradní. Do cíle zbývalo sedmdesát kilometrů a šutry, kam se podíváš. Všichni jsme měli stažené zadnice. Ale David nafoukal pneumatiky, aby držely, František našel nejkratší cestu a naštěstí jsme to v pořádku dojeli,“ barvitě líčil svoje zážitky Macík.

Výsledky 4. etapy v kategorii kamionů:

1. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS/Kamaz), 2. Karginov – Mokejev – Leonov (RUS/Kamaz) +2:41, 3. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS, Kamaz) +9:05, 4. Van Kasteren – Rodewald – Snijders (NL/PL/NL, Iveco) +13:02, 5. Huzink – Buursen – Roesnik (NL, Renault) +14:00…7. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +19:02, 10. Macík – Tomášek – Švanda (CZ, Iveco) +25:16, 13. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ, Tatra) +46:28.

Průběžné pořadí:

1. Karginov – Mokejev – Leonov (RUS, Kamaz), 2. Vjazovič – Haranin – Zaparoščanka (BEL, MAZ) +10:43, 3. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS, Kamaz) +15:02, 4. Macík – Tomášek – Švanda (CZ. Iveco) +59:16, 5. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +1:08:55, 6. Nikolajev – Jakovlev – Rybakov (RUS, Kamaz) +1:11:26, 7. Van Kasteren – Rodewald – Snijders (NL/PL/NL, Iveco) +1:18:58, 8. De Baar – Van der Vaet – Slootjes (NL/B/NL, Renault) +1:45:26, 9. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ, Tatra) +2:07:05, 10. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS, Kamaz) +2:16:45.