Volný den byl plný práce
Macíkův kamion prošel důkladnou repasí
Sobota byla na Rallye Dakar dnem volna. Alespoň papírově. Ve skutečnosti se však všichni členové Big Shock Racingu měli co ohánět.
Nejvíce se nadřel palubní mechanik David Švanda. „Musíme spoustu součástí před druhou polovinou závodu preventivně vyměnit, to se týká například kardanů. Procházíme vrtuli, v motoru se kontroluje skoro vše, hlídají se náplně. Je třeba ověřit, jestli písek není zapadaný, kde být nemá, dávají se nové filtry a další komponenty,“ vysvětlil.
Po zdravotní stránce je posádka kamionu Martina Macíka v pořádku. „Já si letos ani nepotřebuju zajít na fyzio, jak jsem na tom fyzicky dobře. Dlouhé etapy ke konci už trochu bolí, ale oproti předchozím letům je jízda mnohem pohodlnější,“ liboval si navigátor František Tomášek.
V plné permanenci byl i pilot závodního kamionu zvaného Karel Martin Macík (na snímku vlevo)
„Pucujeme kombinézy, boty, přilby, abychom byli čistí a voňaví. Pořadatelé tu mají prádelnu, takže jsme jim tam včera odnesli všechny naše svršky a už je máme nažehlené zpět,“ kvitoval Macík.
V Saúdské Arábii platí přísný zákaz konzumace alkoholu, což některým Evropanům činí značné obtíže. „Já za rok vypiju asi dvě piva a dva panáky, takže mně tu nic nechybí. Z ostatních schází pěnivý mok nejvíc asi Frantovi Junkovi, ale zvládá to statečně,“ prozradil Švanda.