Devět defektů, přesto páté místo
Macík: Vůbec to nebyl lehký Dakar
Členové týmu Big Shock Racing se po návratu z Rallye Dakar dnes v Praze sešli s novináři. A měli důvod ke spokojenosti. Iveco přezdívané Karel dovezlo posádku ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda k výbornému pátému místu v kategorii kamionů.
Na cestě k němu se muselo trio statečných vypořádat hlavně s přehršlem defektů pneumatik. Bylo jich celkem devět. „Pořád vlastně nevíme, proč k separaci běhounů docházelo. Je třeba zdůraznit, že žádné speciální obutí pro Dakar neexistuje, používáme v zásadě sériové produkty. Napoprvé jsme gumu vyměnili za čtyři minuty patnáct sekund, což je skoro rekord. Ke konci jsme už ale neměli sílu to měřit,“ svěřil se Macík.
Big Shock Racing na cílové rampě letošní Rallye Dakar
„Byl to nápor hlavně na psychiku. Představte si, že se ženete 400 kilometrů po rovině a s bídou si vyjedete na soupeře minutu. Konečně se dostanete do terénu, kde máte šanci se prosadit, a po chvíli se ozve rána,“ přidal se navigátor Tomášek.
Na přetřes přišla i často diskutovaná otázka o údajné lehkosti letošního Dakaru. „Nesouhlasím,“ oponoval Macík. „Naopak po čtvrté etapě jsme si říkali, že když to takhle půjde dál, do cíle nedojede nikdo. Také předposlední den stál za to. Ještě nikdy jsem nejel 377 kilometrů neustále v dunách.“ Současně si pochvaloval férovou atmosféru, která při letošním ročníku panovala: „Všichni si pomáhali, bez problémů jsme vyšli i s Rusy.“
Zatímco v sedlčanských dílnách se pod dohledem Martina Macíka staršího pozvolna rodí nový speciál a Karla čeká zástavba automatické převodovky, jeho syn se svými parťáky opět rozjíždí šňůru talkshow s názvem Posedlí Dakarem. Navštíví postupně devět českých měst a rozhodně se nejedná o nějakou komorní akci. Dohromady ji zhlédne přes osm tisíc návštěvníků!