Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA zveřejnila zprávu o vyšetřování Hubertovy nehody

FIA zveřejnila zprávu o vyšetřování Hubertovy nehody

Nikdo nenese přímou vinu

FIA uzavřela vyšetřování incidentu, při němž loni přišel v závodě F2 ve Spa-Francorchampsu o život Anthoine Hubert. Na základě výpovědí zúčastněných, fyzikálních důkazů, analýzy videomateriálů a vyhodnocení zaznamenaných dat vznikla závěrečná zpráva, která bude předložena Světové radě motorsportu.

Bezpečnostní experti federace došli k závěru, že tragédie nastala na základě řetězové reakce a že nelze označit jeden jediný faktor jako její příčinu. Zároveň neobvinili žádného jezdce z toho, že by na vzniklou situaci reagoval nesprávně. Totéž platí pro traťové maršály a ředitelství závodu.

Celá sekvence trvala 14,6 sekundy a na jejím počátku stál Giuliano Alesi, který na výjezdu ze zatáčky číslo 3, tedy v Eau Rouge, ztratil kontrolu nad autem, roztočil se a o 1,9 sekundy později vletěl do bariéry. V zatáčce číslo 4 (Raidillon) se však vůz na trať opět vrátil. Za pravděpodobnou příčinu Alesiho havárie byl označena náhlá ztráta tlaku v pravé zadní pneumatice.

Ralph Boschung a Hubert se museli vyhýbat částem, jež odlétly z Alesiho monopostu. Ocitli se tak vpravo ve vyasfaltované únikové zóně. Těsně poté, 1,8 sekundy po Alesiho kontaktu se svodidly, vyvěsil maršál na stanovišti číslo pět žlutý praporek. 

V neděli po tragédii se ve Spa konalo vzpomínkové shromáždění

Hubert se chtěl uhnout ještě více doprava, trefil ale záď Boschungova vozu a přišel o přední křídlo. Boschung z toho vyvázl s prořízlou pneumatikou. Francouz následně v rychlosti 216 km/h trefil pod úhlem 40 procent bariéru. Byl přitom vystaven přetížení 33,7 g. Auto se zvedlo a točíc se, pokračovalo v původním směru jízdy, aby se levým bokem postavilo do cesty Juanu Manuelu Correovi.

Ten se ocitl v problémech už předtím, protože najel na jednu z trosek. Poškodil si při tom pravé přední zavěšení, ztratil přední křídlo a především kontrolu nad vozem. O 1,6 sekundy později vrazil v rychlosti 218 km/h po úhlem 86 stupňů do prakticky již stojícího Huberta. Na oba piloty působily neuvěřitelné síly – na Correu 65,1 g a na Huberta dokonce 81,8 g.

Hubertův vůz skončil podruhé v bariéře, Correův koly vzhůru. Požár Američanova auta, způsobený únikem benzinu, byl zlikvidován během dvou sekund. Dvojitá žlutá zavlála 2,5 sekundy po srážce. Ve stejném okamžiku byl aktivován záchranný systém. K zastavení závodu došlo o 2,7 sekundy později. Za necelou minutu dorazil k Hubertovi první zdravotnický personál. Za další minutu zahájil práci vyprošťovací tým.

Tolik tedy úřední záznam o zkáze jednoho mladého života...