Pozitivní zprávy z tunelu Ferrari
Nová aerodynamika začala fungovat
Před i po odhalení nového vozu Scuderie Ferrari se, obzvláště v italských médiích, objevuje stále něco nového ze zákulisí. Svou troškou do mlýna přispěl Leo Turrini, nekorunovaný král italských expertů na Ferrari. Ten nedávno publikoval obavy z nového aerodynamického souboru, o které se s ním podělil nejmenovaný zdroj v týmu. Od té doby se prý ale aerodynamikům v Maranellu povedl průlom.
"Výsledky z minulého týdne jsou více povzbudivé," tvrdí Turrini. "Zatím to není čisté, ale jak jsem již vysvětloval, času je ještě dost."
Jak naznačují i fotografie nového SF1000, Ferrari se vydalo cestou hledání vysokého aerodynamického přítlaku, a to i za cenu rychlosti na rovinkách, v níž loňský vůz většinu roku exceloval.
"Kromě výsledků je cílem zkonstruovat prostší vůz, jehož konkurenceschopnost nebude do tak velké míry závislá na vlastnostech okruhu," uvádí expert.
Na konci minulého roku se proslýchalo, že nové technické direktivy FIA obraly motor Ferrari o několik procent výkonu.
"V Maranellu nikdo nepochybuje, že pohonná jednotka není problémem. Binotto (šéf týmu) si je jist, že motor je přinejmenším na úrovni Mercedesu a Hondy," dodává Turrini.
Výkonný ředitel automobilky Ferrari Lousi Camilleri prohlásil, že týmu navyšuje rozpočet. Pravděpodobně proto, aby mohl letos bojovat o titul až do konce roku a zároveň vyvíjet zcela nový vůz pro sezonu 2021.
"Čeká nás kritický rok," říká Camilleri v rozhovoru pro list La Gazzetta dello Sport. "Samozřejmě chceme vyhrávat, takže pokračujeme v investicích do infrastruktury, zdrojů a technologií. Zároveň budeme investovat do dalšího vývoje vozu v průběhu sezony 2020. Nové technické předpisy, které začnou platit v roce 2021, si přitom vyžádají postavení velmi odlišného vozu, což si vyžádá zdroje navíc. Bude to drahý rok, budeme hodně investovat."
Ferrari chce vyhrát a nemusí šetřit