Finále sezony 2020 v únoru 2021?
Formule 1 nachází stále nová řešení
Mocným světa F1 je jasné, že je zle a může být hůře, pokud nový koronavirus způsobí světovou hospodářskou krizi a jezdci nebudou závodit. Týmy F1 vydělávají pouze tehdy, když jsou vozy na trati. O motorsportu samotném platí totéž.
Přitlačeni ke zdi jsou najednou šéfové týmů schopni dohodnout se, což za dobrých ekonomických časů nebylo možné. Již se shodli v otázce odkladu velké změny technických pravidel, včetně přechodu na osmnáctipalcová kola a jejich testovacího programu, i pokud jde o zmrazení vývoje částí vozu i pohonných jednotek. Týmy se vzdaly nároku blokovat změny v kalendáři velkých cen a vícekrát budou muset zvládnout tři závodní víkendy v řadě, a to bez velké letní přestávky. Ani to ale nemusí stačit na záchranu dobrého kalendáře s 15 a více závody.
Nejnověji se mluví o tom, že sezona nebude pokračovat pouze v prosinci, ale i v lednu příštího roku, přičemž jjeí závěr by se mohl odehrát až v únoru, jak zjistil web RaceFans. Do kalendáře by se takto vešlo více velkých cen. Předsezonní testování by bylo zcela zrušeno a týmy by alespoň neměly čas pustit se do utrácení peněz na drahé vývojové projekty pro rok 2021. Pokud se odsouhlasí zmrazení šasi, mnoho týmů nastoupí do prvního závodu sezony 2021 s vozy, se kterými končily sezonu 2020.
"Sezona určitě neskončí 29. listopadu, jak bylo původně plánováno," avizuje výkonný ředitel formule 1 Chase Carey. "Kalendář velkých cen bude vypadat podstatně jinak, než bylo naplánováno."
Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto zatím mluví o protažení sezony do ledna, ale také o zkrácení závodních víkendů. Pokud by se vozy na trať dostaly pouze v sobotu a v neděli a škrtly by se páteční tréninky, vyřešilo by to logistické problémy. Snížilo by se také pracovní vypětí mechaniků, spojené se dvěma nebo třemi závody v řadě bez volného víkendu mezi nimi.
"Nadále komunikujeme s ostatními šéfy týmů i s Mezinárodní automobilovou federací. Nyní jsou přijímána zásadní rozhodnutí," řekl Binotto. "Rozhodli jsme se dát Careymu a FIA absolutní svobodu při sestavování kalendáře, abychom se k závodění vrátili v nejkratším možném čase.
Zvažujeme různé možnosti včetně dvou nebo tří lednových závodů. Také bychom mohli víkendy velkých cen zkrátit na dva dny. Trénovat by se začalo až v sobotu ráno a díky tomu by se daly odstranit problémy s logistikou závodů, mezi nimiž je málo času na přesun týmu."
V Abú Zabí by počasí dovolilo i únorový závod. Foto: Mercedes
Zdroj: FORMULE.cz