Účast ve F1 není jistá, ale je atraktivní
Šéf Daimleru konečně vyložil karty na stůl
Je duben 2020 a aktuální concordská dohoda vyprší v prosinci tohoto roku. Času je málo a rozhoduje se o velkých penězích i budoucí podobě F1. Ola Källenius v rozhovoru pro Autocar konečně řekl, jaký postoj aktuálně zastává Mercedes.
Za Mercedes ve F1 zpravidla mluví Toto Wolff, jenž s ním má vcelku komplikovaný vztah. Rakouský podnikatel, bývalý závodník, je menšinovým spoluvlastníkem týmu Mercedes, zároveň je jeho výkonným ředitelem a zastává post sportovního šéfa Mercedesu, Je proto zainteresován i v jiných projektech automobilky, jakými jsou AMG High Performance Powertrains (továrna na motory F1) a tým Mercedesu ve formuli E. Ola Källenius je nový "big boss". Ani ne před rokem nahradil známého Dietera Zetcheho na postu šéfa Mercedesu-Benz i předsedy představenstva mateřské společnosti Daimler.
Proslýchá se, že Källenius není přívržencem strategie silné účasti Mercedesu v motorsportu. Také se uvažuje, že po nepřetržité sérii titulů od roku 2014 již značka Mercedes nemá ve F1 co získat, pouze ztratit. Do toho přicházejí hospodářská krize a tlak na elektrifikaci automobilů.
"Jak víte, pokračují rozhovory o detailech nové dohody s formulí 1. Pro nás je důležité, aby nová smlouva podpořila naše ekologické ambice a aby dávala smysl i její finanční stránka. Ale mohu říci, že F1 stále vidíme jako mimořádně atraktivní příležitost," uklidňuje předseda Daimleru, který prý fandí i Projectu One, jenž dá vzniknout snad nejvýkonnějšímu hypersportu, protože ho má pohánět hybridní pohonná jednotka, využívající technologie F1.
Tým Mercedesu by mohl pokračovat i bez Wolffa, kterého ale hodně podporuje Hamilton. Foto: Mercedes
Nizozemský komentátor dění ve F1 Christijan Albers přispěl mezitím k drbům o možném pokračování týmu Mercedes bez účasti Wolffa: "Mé zdroje tvrdí, že malé rozpory uvnitř Mercedesu se prohlubují. Říká se, že navzdory skvělým výkonům to ve vztahu Tota Wolffa s nejvyšším managementem Daimleru hodně skřípe."
Zdroj: FORMULE.cz