Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Šéf Haasu je rozhodně proti zákaznickým vozům

Šéf Haasu je rozhodně proti zákaznickým vozům

Američané chtějí být nezávislí

Trochu překvapivě se proti návrhu Christiana Hornera řešit finanční problémy F1 návratem zákaznických vozů jako první nahlas ozval šéf týmu Haas Günther Steiner. Americká stáj má nejméně zaměstnanců ze všech týmů F1, protože nejvíce věcí nakupuje nebo si pronajímá. A vše co je dovoleno nakupovat od jiného týmu, bere od Ferrari. Někteří by tedy čekali, že udělá vše proto, aby mohl používat přímo vozy Ferrari. Opak je pravdou.

"To by se z nás staly zákaznické týmy a velké stáje by bez problémů manipulovaly s naší výkonností," cituje ho Ziggy Sport. "Bylo by to, jako kdybychom závodili s rok starým vozem. Nikdy bychom se nedostali na jejich úroveň. Vysoký rozpočtový strop nás sice nedostane na jednu úroveň s největšími týmy, ale aspoň budeme blíže."

Ferrari je pro Haas obchodním partnerem a tým se necítí být v podřízeném vztahu. To se v minulosti projevilo, když dal košem jezdcům z Jezdecké akademie Ferrari. Nejvíce na to doplatil Antonio Giovinazzi, jenž měl mezi GP2 a F1 dvouletou přestávku a čekal na uvolnění místa u Alfa Romeo, zatímco Haas dal přednost zkušeným závodníkům. V minulosti byl proti zákaznickým vozům hlavně Williams, který si chce vozy stavět sám. V poli plném přelakovaných mercedesů, ferrari a red bullů by to ale měl hodně těžké.

Haas si nedokáže celý vůz zkonstruovat sám, ale chce zůstat nezávislý. Foto: Haas

Zdroj: FORMULE.cz