Michelin už zná příčinu Wurzovy havárie
Na vině je štítek s čárovým kódem.
Taková banalita, jako špatně umístěný čárový kód, mohla těžce zranit Alexe Wurze. Ten minulý pátek vážně havaroval při testech na Paul Ricard v rychlosti 280 km/h, jen se štěstím zůstal nezraněn.
Chvíli na to získal McLaren podezření, že za havárii mohou pneumatiky. Ty proto dopravili do laboratoří Michelinu.
Vzhledem k tomu, že se nejedná o novou konstrukci pneumatiky, inženýři francouzského výrobce vylučují možnost jejího selhání. Na vině je nejspíš skutečnost, že pneumatika se točila obráceným směren než měla. Byla totiž na ráfek nasazena obráceně.
Kromě čárového kódu Michelinu je na vnější strany pneumatiky ještě výrobní číslo Michelinu a čárový kód Mezinárodní automobilové federace, který tam usazuje Michelin. Tento štítek ale podle informací Autosportu Michelin umístil na vnitřní stranu vedle testovacího čísla Michelinu. Právě tohle číslo bylo mylně považováno za údaj na druhé straně, tudíž dotyčný mechanik se domníval, že jde o vnější stranu pneumatiky, a usadil ji obráceně.
Michelin zavedl nápravná a preventivní opatření tak, aby se uvedené již neopakovalo.