Ferrari si může sbalit svých pět švestek
Brown bude smutný, ale přežije to
Středeční prohlášení Mattia Binotta pro list Guardian, které lze chápat jako vyhrožování odchodem Ferrari z F1, nezůstalo dlouho bez patřičné odezvy. Na videokonferenci s vybranými zástupci médií promptně zareagoval šéf McLarenu Zak Brown.
Vyjádřil se pro konstruktivní debatu, nikoliv však pro „komentáře, nedávající žádný smysl, odporující samy sobě a neodrážející reálný stav věcí.“
Kam Brown mířil, je jasné. Binotto se nechal slyšet, že pokud rozpočtový strop klesne pod aktuálně dohodnutou úroveň, bude to pro Ferrari signálem, aby uvažovalo o angažování se někde jinde. Tiskové oddělení týmu se sice okamžitě snažilo nepříznivý dojem napravit tvrzením, že to takhle hlava Scuderie nemyslela a že se podstata věci „ztratila v překladu“. Prý jen konstatovala, že by se nechtěla dočkat takové chvíle. Hra se slovíčky ale malér už nezažehnala.
„Mám-li být upřímný, nedostává se mně se slov. Všichni vidí, že jsme se ocitli v nejhorší krizi, jaká svět v poslední době potkala. Celé státy a průmyslová odvětví se zastavily. Kdo vyhlašuje něco jiného a varuje před unáhlenými reakcemi, zavírá oči před skutečností. Jsem přesvědčen, že každý prezident, předseda vlády nebo generální ředitel se snaží najít co nejradikálnější řešení, jak se s touto hrozbou vypořádat,“ chrlil emotivně ze sebe Brown.
Zak Brown nebude násilím držet Ferrari ve formuli 1. Foto: McLaren
Opět loboval za další snížení rozpočtového stropu až na 100 milionů dolarů ročně (mezitím Mercedes přišel s kompromisními 145 miliony). „Samozřejmě potřebujeme, aby za námi stály FIA a vedení F1. Nepředpokládám však, že by se postavily proti,“ naznačil.
A Ferrari? Ať si jde! „Budu smutný, když šampionát opustí. Bylo by mně líto každého týmu. Není to nic, po čem bychom toužili. Ale i s osmnácti auty přežijeme. Jsem přesvědčen, že zbývající dodavatelé motorů jsou schopni obsloužit ony dvě stáje, které by se ocitly bez pohonných jednotek,“ uvedl Brown, přičemž měl na mysli Alfu Romeo a Haas.
Kriticky se postavil k návrhu Christiana Hornera o prodeji loňských aut zákaznickým týmům: „To mně připomíná sedmdesátá léta. Jak by se to srovnávalo s tím, že právě soupeření na technologickém poli je jádrem DNA formule 1? V ní jde o to být především konstruktérem.“
Zdroj: FORMULE.cz