Norrisův Spin & Win při premiéře v IndyCar
AutoNation IndyCar Challenge – závod
Debutový závod v IndyCar dokázal Norris přetavit ve vítězství i přesto, že se v v polovině sobotního iRacingového klání dostal do potíží. Na konci 15. kola na cílové rovince dostal hodiny a propadl se do druhé desítky.
V květnu uplyne 35 let od jednoho z nejslavnějších momentů Indy500 – Spin & Win, když Danny Sullivan zhruba 80 kol před koncem závodu dostal hodiny v souboji s Mariem Andrettim. Vyhnul se ale nárazu do zdi, Andrettiho později předjel a vyhrál. Norris teď Sullivana v Austinu dokázal napodobit.
Přestože s vozy IndyCar nemá Norris zkušenosti, rozhodně jich má na rozdávání s iRacingem, kterému se věnuje od svých šesti let. A v Austinu to bylo znát. Norris do svého premiérového závodu startoval z pole position.
Norrisovo kolo mělo hodnotu 1:43.469. Byl tedy o tři vteřiny rychlejší než v únoru při předsezonních testech Power. Jezdce ale tehdy trápily nízké teploty. Na druhou stranu Austin je první tratí, která nabízí srovnání se skutečným výkonem vozu IndyCar s namontovaným aeroscreenem.
Vedení před Powerem, který v kvalifikaci skončil druhý, Norris bez problémů udržel. Třetí příčka patřila Rosenqvistovi. Problémy měl jeho stájový kolega Askew, který dostal hodiny v 1. zatáčce. Na stejném místě zezadu nabral Veach Wickense a také jej roztočil.
Norris v úvodu vede před Powerem. Foto: IndyCar
Přestože původní předpoklad hovořil o tom, že závod většina jezdců odjede na jediný pit stop, záhy se ukázalo, že možné jsou dvě strategie. Roli hrálo to, že ve 12. kole byla naplánovaná žlutá fáze. Část pilotů tak mohla volit možnost zastavit ještě před ní a pak zhruba šest kol před koncem absolvovat ještě jeden krátký pit stop. Druhou variantou bylo odjet závod jen na jednu zastávku.
Norris byl jedním z pilotů, kteří zastavili v 11. kole. Vedení připadlo Powerovi, který naopak jel na jednu zastávku. Za ním byli Rosenqvist, VeeKay, Ferrucci a Dixon kteří nestavěli. Na šestém místě se držel Noris. Jednu zastávku na kontě měl i osmý O´Ward.
Restart přineslo 15. kolo. Norris si rychle poradil s Dixonem a s Ferruccim. Na začátku cílové rovinky ale přišla chyba, hodiny a propad do druhé desítky. A to přímo do souboje čtveřice Kaiser, Kellett, Rahal a Newgarden. Rahala ale postihly stejné potíže jen o pár set metrů dál, na vrcholku kopce v první zatáčce.
Norris se s šancí na dobrý výsledek nehodlal rozloučit. Během půl kola předjel Kaisera s Kellettem a začal postupovat dopředu.
Potíže se nevyhnuly ani dalším jezdcům. Power při výjezdu z boxů dostal dokonce dvoje hodiny. Málem se při tom srazil s McLaughlinem, stejně jako se to dvěma Penskeho pilotům stalo v Motegi. Vedení převzal O´Ward, který byl nejlepším jezdcem na dvouzastávkové strategii.
Power v čele závodu. Foto: IndyCar
Zezadu se už blížil Norris. Ve 21. kole předjel McLaughlina a posunul se už na druhé místo. Novozélanďan zamířil na konci kola do boxů. Zhruba 10 kol před koncem začaly poslední pit stopy.
Rozhodující chvíle přišla čtyři kola před šachovnicovou vlajkou. Po O´Wardově pit stopu se na první místo posunul Rosenqvist. Ten ale ve 28. kole dostal hodiny, Norris se mu těsně vyhnul a už v pohodě vedení závodu udržel před O´Wardem.
p. | jezdec | tým | motor | odstup |
---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | IndyCar Provisional | Dallara | |
2. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | +1,445 |
3. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | +8,353 |
4. | Scott McLaughlin | Team Penske | Dallara | +13,188 |
5. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | +20,772 |
6. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | +24,617 |
7. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | +26,676 |
8. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | +27,739 |
9. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Chevrolet | +28,207 |
10. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | +30,836 |
11. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | +32,304 |
12. | Felipe Nasr | Carlin Racing | Chevrolet | +45,561 |
13. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner Racing | Honda | +56,369 |
14. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | +58,320 |
15. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | +1:05,304 |
16. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | +1:06,303 |
17. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | +1:06,457 |
18. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | +1:07,111 |
19. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | +1:16,678 |
20. | Chaz Mostert | Andretti Herta Autosport | Dallara | +1:17,069 |
21. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | +1:17,544 |
22. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | +1:20,765 |
23. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | +1:27,271 |
24. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | +1:36,430 |
25. | Spencer Pigot | IndyCar Provisional | Honda | +1:41,077 |
26. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | +1:48,248 |
27. | Kyle Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | -1 kolo |
28. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | -1 kolo |
29. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | -2 kola |
30. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | -2 kola |
31. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | -2 kola |
32. | Robert Wickens | Arrow McLaren SP | Chevrolet | -2 kola |
33. | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | -3 kola |
Zdroj: FORMULE.cz