Ferrari bude mít lepší vůz... až v Maďarsku
Do Rakouska jede s původní verzí
Ferrari bude mít novou specifikaci vozu, ale až v Maďarsku. Od zimy se šířily zvěsti, že Ferrari první pokus o novou aerodynamiku nevyšel. Loni začalo sezonu s vozem s nízkým aerodynamickým odporem, ale i přítlakem. Rychle se ukázalo, že to nebyla dobrá volba a od prvního evropského závodu začalo přidávat nové aerodynamické prvky.
Letošní vůz měl opustit myšlenku minimálního odporu a umožnit týmu bojovat o titul. Jenže jak čísla z aerodynamického tunelu, tak data ze zimních testů tým z Maranella přesvědčila, že je nutná další změna.
"Tento víkend budou naše vozy v konfiguraci z konce testů v Barceloně," prozradil šéf týmu Mattia Binotto. "To neznamená, že jsme se v uplynulých týdnech poflakovali. Měli jsme k dispozici pět a půl týdne, zbytek času byla továrna zavřena, a také jsme si museli zvyknout na protipandemická opatření, na kterých se týmy dohodly s FIA. Ale pravdou je, že data z testů nás přiměla výrazně změnit směřování vývoje, hlavně v oblasti aerodynamiky.
Nejprve jsme museli pochopit, proč jsme nedosáhli očekávanou rychlost, pak přijít s plánem na rekalibraci celého programu. Pokračovat v původním směru vývoje by bylo kontraproduktivní. Přišli jsme s novým plánem a bylo nám jasné, že se nedá všechno stihnout do prvního závodu. Naším cílem je dostat soubor nových dílů včas do Maďarska, kde se pojede 19. července."
Samozřejmě, Binotto si nepřeje, aby tým dva víkendy v Rakousku zahodil a předem se smířil s porážkou. Jednak teď už tým ví, kde má vůz slabiny a může tomu přizpůsobit nastavení, jednak letní teploty ovlivní vlastnosti pneumatik a tím pádem celého auta, které tak může být lepší než v únoru v Barceloně.
Zimní testy potvrdily obavy Ferrari. Foto: Ferrari
Zdroj: FORMULE.CZ