Ferrari se risk s motory vyplácí
Testuje a zároveň zlepšuje rychlost.
Ferrari nemá tento rok moc co získat. Souboj s McLarenem v Poháru konstruktérů je záležitostí prestiže, ale je to pouze o třetí místo a historie něj rychle zapomene. Maranello již dlouho pracuje primárně na balíku pro sezonu 2022, která má přinést kýžený restart a snad i mistrovský titul. V týmu jsou dva mladí jezdci, kteří se už ale v Maranellu budou cítit jako doma a na voze se pracuje prakticky od roku 2019. A části pohonné jednotky se testují již tento rok, i za cenu penalizací. Nicméně to vypadá tak, že práce motorového oddělení přinesla očekávané ovoce a Charles Leclerc s Carlosem Sainzem díky tomu mohou mít silný konec roku 2021.
"Jak jsme upozornili ještě před výměnou pohonné jednotky v Charlesově voze v Soči, prvořadým účelem tohoto kroku je otestovat věci určeny pro sezonu 2022," říká šéf Scuderie, Mattia Binotto. "Nové díly jsme nasadili hned, jak to bylo možné. Nekalkulovali jsme se ztrátou pozic a věděli jsme, že riskujeme. Ale bylo to opodstatněné riziko. Potřebujeme si ověřit výsledky vývoje, odjet s nimi co nejvíce kilometrů ještě předtím, než na začátku roku 2022 dojde ke zmrazení vývoje pohonných jednotek.
To rozhodlo. Nyní z toho máme malou výhodu. Nechci mluvit o čase na kolo, protože zlepšení konkurenceschopnosti závisí také na vlastnostech konkrétního okruhu. A neupravil se pouze spalovací motor, změnili jsme i rekuperační systémy, takže to nejsou prosté počty. Avšak víme, že nám to dalo výhodu. Charles byl v kvalifikaci (v Turecku) čtvrtý, ale bylo to velmi těsné a já nepochybuji, že se starou specifikací PJ by byl o několik míst níže."
Nová pohonná jednotka je silnější. Binotto neprozradil o kolik. Foto: Ferrari
Zdroj: Formula1, úvodní foto: Ferrari