Na úvod v Indianapolisu nejrychlejší Power
GMR Grand Prix – 1. trénink
Jediný trénink před sobotní Velkou cenou Indianapolisu IndyCar Series ovládl trojnásobný vítěz tohoto závodu Power. Na měkké sadě pneumatik zajel čas 1:09,9487. Jako jediný předvedl výkon pod hranicí jedné minuty a deseti vteřin.
Druhá příčka v cíli patřila Ferruccimu ve voze týmu Dale Coyne Racing. Švéd Ericsson byl třetí před O´Wardem v McLarenu a svým stájovým kolegou Dixonem, který je coby vítěz předchozího závodu v Texasu také lídrem šampionátu.
„Na začátku tréninku jsme byli dost mimo, ale dokázali jsme vůz nastavit. Před kvalifikací máme hodně o čem přemýšlet. Doufám, že budu mít šanci na pole position,“ hodnotil Power trénink.
Týmy musely do jednoho tréninku vtěstnat přípravy na kvalifikaci i na samotný závod. Tím většina jezdců začala. V závěru přezuli na měkkou sadu pneumatik a přešli na kvalifikační režim. Díky tomu se pořadí v čele měnilo často.
V Indianapolisu nechybí v extra voze Andretti Autosportu James Hinchcliffe. Foto: IndyCar
Power vítězstvím v tréninku získal nepatrnou výhodu. Mohl si vybrat, jestli na trať v kvalifikaci vyrazí v první nebo ve druhé skupině. Zvolil tu druhou. Mezi trénink a kvalifikaci IndyCar jsou totiž zařazené dva tréninky NASCAR Xfinity Series. Power svou volbu vysvětloval tím, že trať pogumovaná vozy NASCAR bude pro piloty jiná, než jaké měli teď podmínky v tréninku.
„Bude to hrát roli, trať se hodně během tréninku měnila. Protože jsem byl nejrychlejší, mohl jsem si vybrat kvalifikační skupinu. Takže snad auta nanesou na trať nějakou gumu a náš setup bude stále relevantní,“ uvedl.
Trénink byl dvakrát přerušen červenými vlajkami. Nejprve přesně v polovině kolidovali v 7. zatáčce Hunter-Reay a Ferrucci. Hunter-Reay do vysílačky sdělil, že Ferrucciho neviděl a ten do něj narazil. Pak ale přijal za kolizi zodpovědnost, byl totiž pilotem vyjíždějícím z boxů, který měl dát přednost jezdci v rychlém kole. Druhé přerušení způsobil Sage Karam, když jeho vůz zůstal stát nehybný na dráze.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 1:09,9487 | 30 | |
2. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | 1:10,1242 | +0.175 | 21 |
3. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:10,1648 | +0.216 | 28 |
4. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:10,1874 | +0.238 | 29 |
5. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:10,2054 | +0.256 | 25 |
6. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 1:10,2846 | +0.336 | 25 |
7. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 1:10,3129 | +0.364 | 27 |
8. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:10,3619 | +0.413 | 29 |
9. | Spencer Pigot | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:10,3633 | +0.414 | 23 |
10. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:10,3641 | +0.415 | 30 |
11. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | 1:10,3847 | +0.436 | 17 |
12. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 1:10,3862 | +0.437 | 26 |
13. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 1:10,4550 | +0.506 | 24 |
14. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 1:10,4859 | +0.537 | 30 |
15. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 1:10,5204 | +0.571 | 21 |
16. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:10,5381 | +0.589 | 25 |
17. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:10,6058 | +0.657 | 36 |
18. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | 1:10,6114 | +0.662 | 26 |
19. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:10,6854 | +0.736 | 31 |
20. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:10,6935 | +0.745 | 26 |
21. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | 1:10,7089 | +0.760 | 27 |
22. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Honda | 1:10,8863 | +0.937 | 26 |
23. | Charlie Kimball | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:10,9799 | +1.031 | 25 |
24. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | Honda | 1:11,2270 | +1.278 | 26 |
25. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:11,4484 | +1.499 | 42 |
26. | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 1:11,6165 | +1.668 | 28 |
Zdroj: FORMULE.cz