Strategickou bitvu v Indianapolisu ovládl Palou
Sonsio Grand Prix of Indianapolis – závod
Obhájce titulu Álex Palou se na okruhu Indianapolis Motor Speedway dočkal prvního letošního triumfu (v mistrovském závodě), když při předposledních pit stopech převážil na svoji stranu strategickou bitvu s Christianem Lundgaardem a Willem Powerem. Palou se díky triumfu také ujal vedení v šampionátu.
Start z pole position se přitom Palouovi nepovedl. V první zatáčce byl příliš široký, čímž vytvořil pro Lundgaarda příležitost, aby se před něj protáhl. Za nimi se srazili stájoví kolegové Ericsson a Herta. Herta to musel vzít přes trávu, Ericsson pak dostal penalizaci v podobě přepuštění pěti pozic. Ve druhém kole přišel další vypjatý souboj, po kterém tryskaly emoce, zejména z vozu Romaina Grosjeana, který skočil ve 12. zatáčce na trávě, když bojoval kolo na kolo s Ferruccim.
V pořadí Lundgaard, Palou, Power, Dixon dojelo čelo závodu až k prvním pit stopům. Ty odstartoval v 18. kole Power, když využil brzké možnosti zbavit se nepreferované tvrdé sady pneumatik. Lundgaard a Palou stavěli o dvě kola později. Pořadí mezi nimi se nezměnilo, Power se ale na dráze objevil těsně za Španělem a v 7. zatáčce jej překonal.
Ve 40. kole se blížilo další kolo zastávek v boxech. Lundgaard při tom dojel dvojici pilotů týmu Meyer Shank Racing. Power se pokusil zopakovat stejnou strategii a na poslední chvíli uhnul k mechanikům. Když se ale vrátil, neměl před sebou volnou dráhu, nýbrž Marcuse Ericssona, kterého se mu nedařilo překonat. Lundgaard zastavil v dalším kole, navíc jej čekal stint na tvrdé sadě pneumatik.
Všeho využil Palou, který zůstal na dráze ještě jedno kolo a vrátil se jako lídr závodu. Lundgaard byl druhý, Power až třetí.
Na pořadí se nic nezměnilo až do posledních zastávek v boxech. K těm celá vedoucí čtveřice zamířila v 62. kole, Power dokázal díky lepší práci mechaniků přeskočil Lundgaarda a posunout se na druhé místo.
Záhy musel na trať poprvé zpomalovací vůz. 20 kol před koncem ztratil v 10. zatáčce po přejetí obrubníku kontrolu nad vozem nováček Ghiotto, dostal hodiny a zůstal stát na kraji dráhy. Vyhnul se kolize s bariérami, takže stačilo jen restartovat motor a Ital mohl pokračovat.
Žlutá fáze přišla vhod McLaughlinovi, který akorát zamířil k mechanikům ve chvíli, kdy zbytek pole musel zpomalit. Pořadí při restartu tak bylo Palou, Power, Lundgaard, Dixon, Armstrong, McLaughlin. Zelené vlajky znovu zavlály 17 kol před koncem závodu.
Power se pokusil o útok na Paloua, ale záhy se to změnilo v defenzívu před snahou Lundgaarda vrátit se na druhou příčku. Dvě pozice získal po restartu Herta a i přes špatný výsledek v kvalifikaci a kolizi v úvodu závodu se posunul na sedmou příčku.
Palou si v čele rychle vybudoval náskok a až do cíle jej už nikdo nedokázal ohrozit. Power druhým místem vyrovnal nejlepší letošní umístění a druhý je i v pořadí šampionátu. Lundgaard si dojel pro třetí umístění na stupních vítězů, z toho druhé na Indianapolis Motor Speedway, kde byl před dvěma lety druhý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:45:27,2320 | 85 | 50+4 |
2. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 6,6106 | 85 | 40 |
3. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 8,0900 | 85 | 35+1 |
4. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 13,4262 | 85 | 32+1 |
5. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi Racing | Honda | + 13,8978 | 85 | 30+1 |
6. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 14,2746 | 85 | 28+1 |
7. | Colton Herta | Andretti Global | Honda | + 18,8554 | 85 | 26 |
8. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | + 20,1638 | 85 | 24+1 |
9. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 22,1556 | 85 | 22+1 |
10. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | Honda | + 26,3424 | 85 | 20 |
11. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | Honda | + 27,4572 | 85 | 19 |
12. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 29,3108 | 85 | 18 |
13. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | + 31,2388 | 85 | 17 |
14. | Pietro Fittipaldi | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 31,8872 | 85 | 16+1 |
15. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | Honda | + 32,2895 | 85 | 15 |
16. | Marcus Ericsson | Andretti Global | Honda | + 34,6582 | 85 | 14 |
17. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 36,9649 | 85 | 13 |
18. | Jack Harvey | Dale Coyne Racing | Honda | + 38,0124 | 85 | 12 |
19. | Théo Pourchaire | Arrow McLaren | Chevrolet | + 38,0679 | 85 | 11 |
20. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 39,4219 | 85 | 10 |
21. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 84 | 9 |
22. | Sting Ray Robb | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 84 | 8 |
23. | Tom Blomqvist | Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 84 | 7 |
24. | Linus Lundqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 84 | 6 |
25. | Luca Ghiotto | Dale Coyne Racing | Honda | - 1 kolo | 84 | 5 |
26. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 84 | 5 |
27. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | Porucha | 55 | 5 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment