Rozdílné strategie budou kořením v ringu
VC Rakouska – prognóza Pirelli pro závod
Jedenadvacetiletý Charles Leclerc z Ferrari vylepšil dosud nejlepší čas na Red Bull Ringu na 1:03,003 a získal díky tomu své druhé pole position v kariéře. Za ním skončili Lewis Hamilton a Max Verstappen, takže první tři místa obsadili jezdci tří různých týmů.
Nevýhodou pro vítěze kvalifikace může být, že soupeři za ním budou startovat na tvrdší sadě pneumatik a vydrží tak na trati mnohem déle. Podle tvrzení Pirelli je jednoznačně nejvýhodnější strategií jediná zastávka. Nejrychlejší bude start na střední směsi a po přezutí na tvrdou mezi 14. až 20. kolem dojetí až do cíle. Tuto volbu však mohou využít pouze tři jezdci z první desítky: Verstappen, Bottas a Hamilton. Pouze oni totiž dokázali zajet své nejrychlejší kolo ve druhé fázi kvalifikace na střední směsi.
Druhou nejrychlejší strategií je start na měkké směsi a ve 12. až 16. kole výměna za tvrdou. Dvě zastávky by měly být rozhodně pomalejší, pokud si je ovšem nevynutí okolnosti závodu.
Charles Leclerc převzal tradiční cenu za vítězství v kvalifikaci od Lukase Laudy, syna trojnásobného šampiona Nikiho
Během kvalifikace se teplota vzduchu vyšplhala na 32 °C a asfalt se ohřál až na 55 °C. Podobné podmínky se očekávají i během závodu, což zvýší tepelnou degradaci pneumatik. Znovu může být nebezpečný vítr, který v pátek zavinil několik nehod. A také silný provoz na trati, na který v kvalifikaci doplatil například Kvjat.
„Rozdílné strategie mezi Mercedesem a Ferrari slibují zajímavou podívanou,“ tuší Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody. „Jak si s nimi poradí, to bude klíčem k úspěchu. Zatím jsme na měkkých pneumatikách nezaznamenali žádné drolení. Pro závod by tedy měly být efektivnější než před týdnem na Paul Ricardu. Přerušení pátečních tréninků však znamenalo, že týmy nebyly schopné shromáždit kompletní sadu dat.“
Nejdelší úsek zatím ujel na tvrdé směsi Vettel (26 kol), na střední Kubica (31) a na měkké Grosjean (28). Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího času Hamilton (1:05,529), na střední byl nejrychlejší rovněž Hamilton (1:03,803) a na měkké Leclerc (1:03,003).
Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.