Střední směs pneumatik vydržela až 46 kol
VC Rakouska – analýza Pirelli
S maximální teplotou dráhy 58 stupňů Celsia byla rakouská Grand Prix ještě teplejší než závod ve Francii minulý víkend. Navzdory těmto velmi náročným podmínkám a špatnému startu z druhé pozice na roštu obhájil loňské prvenství Max Verstappen.
Pomohla mu k tomu strategie, kterou Pirelli považovalo za nejvýhodnější. Jen s tím rozdílem, že pneumatiky vyměnil mnohem později. Místo předpokládaného 16. až 20. kola se tak stalo až ve 31.kole. Druhý skončil Leclerc, který vyrazil do závodu z pole position na měkké směsi pneumatik.
Pouze tři jezdci z první desítky na roštu mohli startovat na střední směsi. Ta byla ovšem nejoblíbenější, protože na ní začínalo závod 13 jezdců. Všichni poté přezouvali na tvrdou směs. S výjimkou Ricciarda, který ujel 46 kol na střední a potom dal přednost měkké kvůli silnějšímu finiši.
Tři týmy – Red Bull, Haas a McLaren – rozdělily mezi své jezdce různé strategie. Každý z nich startoval s jedním vozem na měkké a s jedním na střední směsi. Zajímavá strategická bitva se rozhořela zejména mezi Ferrari a Mercedesem. Tentokrát byla úspěšnější varianta Ferrari.
Za zmínku stojí ještě výkon Sainze. Ačkoli po penalizaci statoval až z 19. pozice, cílem projel osmý. Pomohl si dlouhým úvodním úsekem na středních pneumatikách, na nichž dosahoval velmi dobrých časů.
Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Verstappen výkonem 1:07,475. Na střední byl nejrychlejší Norris (1:08,699) a na měkké Vettel (1:07,676). Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Bottas (50 kol), na střední Ricciardo (46) a na měkké Gasly a Norris (25).
Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.