V levých zatáčkách budou pneumatiky studené
VC Rakouska – Pirelli před závodem
Týmy, jezdce, ale i pneumatikáře čeká velká změna. Z jednoho z nejdelších okruhů v seriálu se během týdne přemístili na nejkratší, pokud se týká dosahovaného času. Navíc je to letos poprvé, kdy se jedou dva závody těsně za sebou.
Jedno kolo se na Red Bull Ringu jezdí něco přes minutu. Zatím nejlepšího času bylo dosaženo v loňské kvalifikaci, kdy Valtteri Bottas zajel 1:03,130 minuty. Dá se předpokládat, že letos bude tento výkon překonán. Pirelli přivezlo do Rakouska pneumatiky C2 jako tvrdé (bílé), C3 jako střední (žluté) a C4 jako měkké (červené).
Trať ve Štýrsku se do kalendáře MS F1 vrátila v roce 2014. Asfalt je hladký, není tolik náročný na opotřebení pneumatik, ale zároveň chybí potřebná přilnavost. První dva sektory jsou poměrně rychlé, zatímco ten závěrečný je pomalejší a víc technický. Okruh připomíná rohy spojené kratšími rovinkami. Protože je poměrně krátký, často bývá problémem velký provoz na trati.
Blízké Štýrské Alpy zvyšují možnost proměnlivého počasí. Letos se však očekává teplý víkend bez hrozby dešťových přeháněk. Podmínky by tedy měly být podobné jako loni, kdy teploty atakovaly 40 °C.
Minulý ročník charakterizoval nízký stupeň opotřebení pneumatik. Max Verstappen zvítězil s jednou zastávkou a výměnou ze superměkké na měkkou směs. V první desítce se však objevily různé varianty jedné zastávky.
Většina zatáček je pravotočivých. Dvě nejnáročnější z hlediska pneumatik – Rauch (č. 6) a Würth (č. 7) – jsou však levé. Problém je v tom, že zatížená část pneumatiky je před zatáčkou téměř studená, protože v průběhu kola tak tvrdě nepracuje. Klíčem k dosažení rychlého kola bude schopnost maximalizovat výkon pneumatik.
„Stejně jako v loňském roce máme přesně stejnou nominaci na Rakousko, jakou jsme měli ve Francii, přičemž závody opět oddělil pouze jeden týden ve stejném ročním období. Rozdíl je v tom, že směsi 2019 jsou rovnoměrněji rozloženy, což by mělo podpořit rozmanitější strategie zastávek v boxech a lepší závodění. Rakousko je neobvyklá trať se spoustou slepých zatáček. Je potřeba správné nastavení, aby se pneumatik na této krátké dráze co nejlépe využilo a také se z hlediska strategie maximalizovaly všechny možnosti, které se nabízejí. Spielberg je okruh, kde jsme v minulosti vždy měli problémy s puchýři. Jsme si jisti, že tento víkend uvidíme rozdíl u pneumatiky specifikace 2019,“ předpovídal Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.
Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.