Mercedes ostatním ujede na jakýchkoliv pneumatikách
VC Maďarska – 1. trénink
Pel mel připomínalo úvodní měření sil v rámci VC Maďarska. Každý zkoušel něco jiného a podle toho také volil taktiku. Že ale Hamilton trénink vyhrál s tou nejkonzervativnější konfigurací vozu, svědčí o mnohém.
Po vodních hrátkách na Red Bull Ringu tentokrát na okruh zpočátku nepršelo. Vzduch se však pod zataženou oblohou zatím stihl ohřát jen na osmnáct a asfalt na čtyřiadvacet stupňů.
Alfa Romeo opět využila Kubicových služeb. V kokpitu vystřídal Räikkonena. Ferrari nastoupilo s identickými automobily jako ve VC Štýrska. Avizovaná technická vylepšení totiž použila už v ní.
Začalo se obligátními instalačními koly. Ale třeba mercedesy nebo Verstappen se nehrnuli ani do nich.
Nakonec to však byl právě mladý Nizozemec, od koho jsme se po deseti minutách dočkali referenčního času 1:19,44 na tvrdých gumách. Jeho autor ovšem vzápětí probrzdil v nájezdu do první zatáčky.
Mercedes hodně netradičně okamžitě vyrukoval na měkkých gumách. Bottas se na nich dostal až na 1:16,55 a zpočátku nechal Hamiltona daleko za sebou. Další borci ve výsledkovém přehledu naskakovali jen pozvolna. Po dvaceti minutách v něm včetně výše zmíněné trojice figurovalo jen osm jmen.
Racing Point s diskutabilním autem znovu přidělal konkurenci vrásky. Foto: Racing Point
Hamilton se pochopitelně nenechal svým mladším kolegou zahanbit a ustanovil nové maximum 1:16,12. Za dvojicí černých šípů zela propast, když nikdo další do té chvíle nejměkčí variantu obutí nepoužil. Pátý Leclerc na střední verzi prohrával s Verstappenem na tvrdých pneumatikách. Na nich kroužil i Vettel, jenže se ocitl až na patnácté příčce.
Odlišné strategie způsobily, že zničehonic se na čtvrtém místě zjevil Latifi na měkké směsi. Pozoruhodnější byl počin Péreze, který se zařadil hned za mercedesy, a přitom na papírově nejpomalejších gumách. Po půl hodině už měli čas zajetý všichni s výjimkou Gaslyho. Později jsme se dozvěděli, že za jeho absencí stály „nepravidelnosti“ v motorovém režimu.
Pokud bychom rozčlenili pořadí podle pneumatik, pak na měkkých by znělo Hamilton, Bottas, Latifi a Russell, na středních Leclerc, Sainz, Grosjean, Kvjat a na tvrdých Pérez, Stroll, Verstappen, Vettel, Ocon, Ricciardo, Magnussen, Albon, Norris, Giovinazzi a Kubica. Hlavně poslední kategorie nepostrádala zajímavost.
Z Verstappenova hlášení se dalo zjistit, že se jednak dostavil déšť (v nepatrném množství), jednak že mu auto nefunguje podle představ, a proto, i přes odpor svého inženýra, míří do boxů.
Robert Kubica určitě udělal polským fanouškům radost, i když skončil poslední. Foto: Alfa Romeo
Mercedes přezul oba své jezdce. Světe div se, Bottas na středních a Hamilton na tvrdých gumách ještě přidali. Bottas dal 1:16,08, Hamilton za ním zůstal jen o tři setinky. Pérez a Stroll přešli na měkké pneumatiky. Udrželi si třetí a čtvrté místo s necelou sekundou ztráty na vedoucího Fina. S přehledem však poráželi Verstappena, Norrise i Sainze.
Velmi opatrný optimismus zavládl u Ferrari. Leclerc a Vettel se na středním obutí protlačili do elitní desítky. Členitý profil Hungaroringu bez dlouhých rovinek může alespoň částečně eliminovat nedostatečný výkon pohonné jednotky rudých monopostů.
Hamilton podnikl další útok na bariéru 1:16. Odolala o tři setiny, alespoň se však prosadil do čela. Sainz si postěžoval, že neudrží potřebnou teplotu předních brzd. Stejný problém mají zjevně i jiní. Na jindy do běla rozpáleném Hungaroringu dost nezvyklá záležitost.
Před závěrem zase spadlo několik kapek. Rozhodně však nebyly příčinou Magnussenových potíží s řízením.
Ve zbytku doby se už jen dojížděly načaté pneumatiky nebo postávalo v garáži. Přesnější obrázek si tak uděláme až po druhém tréninku se simulací kvalifikace a dlouhými úseky.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,003 | 37 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:16,089 | + 0.086 | 37 |
3. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:16,530 | + 0.527 | 20 |
4. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:16,967 | + 0.964 | 35 |
5. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:17,200 | + 1.197 | 28 |
6. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,238 | + 1.235 | 26 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,404 | + 1.401 | 29 |
8. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,435 | + 1.432 | 28 |
9. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:17,523 | + 1.520 | 26 |
10. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:17,615 | + 1.612 | 35 |
11. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:17,675 | + 1.672 | 32 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:17,713 | + 1.710 | 35 |
13. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:17,727 | + 1.724 | 28 |
14. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:17,890 | + 1.887 | 35 |
15. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:17,969 | + 1.966 | 31 |
16. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:18,292 | + 2.289 | 35 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,425 | + 2.422 | 30 |
18. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:18,574 | + 2.571 | 29 |
19. | Robert Kubica | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,150 | + 3.147 | 26 |
Zdroj: FORMULE.cz