Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes na půl plynu, Red Bull v piruetách

Mercedes na půl plynu, Red Bull v piruetách

VC Maďarska – 3. trénink

Mercedes si rozhodně nemusel sáhnout až na dno, aby svoje dva zástupce dostal na špici třetího tréninku. Více zaujaly nezvyklé potíže Red Bullu, což otevírá před bojem o pole position jisté šance Racing Pointu a Ferrari.

Sice bylo sucho, ale jinak nic moc. Zataženo, na červenec bídných sedmnáct stupňů, asfalt jen o šest stupňů teplejší. Navíc pravděpodobnost příchodu deště činila devadesát procent. V předchozím závodě F3 vytekl v první zatáčce z jednoho vozu olej a jeho stopy byly stále dost patrné.

Jako první se na trati objevili Norris a Magnussen. I přes páteční výpadek ve druhém tréninku však ostatní s instalačními koly nijak nespěchali. Nakonec vstupní čas 1:19,13 zaknihoval Räikkönen, na měkkých gumách to nicméně byla vyložená bída. Totéž se v podstatě dá říct i o jeho zlepšení na 1:18,617.

Po čtvrthodině se k finskému veteránovi přiřadili oba piloti Williamsu, kroužící ovšem na střední směsi. Jinak nastalo ticho po pěšině. Hladinu rozčeřil až Vettel s 1:17,63 na měkkých pneumatikách. Jenže Verstappen byl na o stupeň tvrdší alternativě o více jak půl sekundy rychlejší. Oba posléze trumfnul Bottas (1:16,86). Konečné slovo muselo patřit, jak jinak, Hamiltonovi, který zaznamenal 1:16,47.

Leclerc se zlepšil na 1:16,84 a rozdělil duo Mercedesu. Ne na dlouho, Bottas mu to promptně o 31 setin vrátil. Následovali Pérez, Verstappen (jediný na středních gumách), Norris, Vettel, Ocon, Ricciardo a Albon.

I když se to někomu nebude líbit, nejvážnějším kandidátem na druhou řadu na startu je Racing Point. Foto: Racing Point

Na Red Bull přišly těžké chvíle. Verstappen se ve třetím sektoru roztočil (o pár desítek minut později ho jako přes kopírák napodobil na témže místě Latifi) a Albon si stěžoval na sílící vibrace při plném tempu. Tým přitom uplatnil jeden ze dvou žolíků, aby mohl během předchozí noci pracovat na autech.

Do čela se mezitím posunul Bottas (1:16,27). Druhé místo Péreze (+0,06) už asi nikoho nepřekvapilo. Stroll se navíc usadil na páté příčce. Oba o stupínek níže srazil Hamilton poté, co zvládl jeden okruh za 1:16,12. Vettel vypadl z nejlepší desítky, v ní naopak zakotvil Gasly.

Na úplném chvostu uvázl Räikkönen, což exmistra světa muselo pořádně štvát. Alfy nefungovaly, Giovinazzi na tom byl jen o chloupek lépe. 

Red Bull má necelé dvě hodiny na to, vypořádat se s nečekaným problémem. Foto: Red Bull.

Hamilton po dlouhém obléhání konečně proboural bariéru 1:16 (1:15,98). Pořád to však budilo dojem, že trojcípá hvězda značně brzdí temperament vozů i jejich jezdců. Za aktuálních podmínek by se maximum jejich možností mělo nacházet minimálně někde kolem 1:15.

Bottas zvládl hladce lehký náznak smyku. Zajímavá informace zazněla v interní komunikaci McLarenu – Sainz ztratil v krátkém úseku mezi zatáčkami 12 a 14 na Norrise přes půl sekundy.

Vcelku nečekaně ztupil černým šípům ostří na chvilku Leclerc. Jeho výkon 1:15,78 ale rychle přebil Bottas (1:15,43). Čekalo se, že ve finiši všichni ještě jednou přezují a s minimem paliva v nádrži provedou generálku na kvalifikaci.

K určitým přesunům opravdu došlo. Hamilton šel na druhé místo, těsně sledován Pérezem. Pokračovalo Verstappenovo trápení. Nizozemcův red bull zjankovatěl, znovu se roztočil a jeho krotitel nadával, že s tak nedotáčivým vehiklem se nedá jet. Ne moc radostná perspektiva před kvalifikací.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:15,437   18
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:15,479 + 0.042 20
3. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:15,598 + 0.161 16
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:15,781 + 0.344 19
5. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:16,033 + 0.596 15
6. Max Verstappen Red Bull Honda 1:16,084 + 0.647 18
7. Lando Norris McLaren Renault 1:16,193 + 0.756 18
8. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:16,351 + 0.914 18
9. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:16,453 + 1.016 20
10. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:16,508 + 1.071 14
11. Carlos Sainz McLaren Renault 1:16,545 + 1.108 21
12. Alexander Albon Red Bull Honda 1:16,582 + 1.145 19
13. Esteban Ocon Renault Renault 1:16,706 + 1.269 20
14. George Russell Williams Mercedes 1:16,847 + 1.410 23
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:16,866 + 1.429 15
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:17,086 + 1.649 14
17. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:17,292 + 1.855 15
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:17,496 + 2.059 20
19. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:17,527 + 2.090 25
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:17,650 + 2.213 17

Zdroj: FORMULE.cz