Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes, další mercedes a pak sekundová propast

Mercedes, další mercedes a pak sekundová propast

VC Maďarska – kvalifikace

Teprve v sobotním odpoledni to rozbalil Mercedes naplno. Rázem nebylo co řešit. O napětí se staral jen vzájemný souboj Hamiltona a Bottase, s lepším koncem pro obhájce titulu.

Povětrnostní situace se oproti poledni moc nezměnila. Nepatrně se oteplilo na devatenáct stupňů, povrch dráhy měl devětadvacet stupňů.

Tentokrát všichni pospíchali na trať, jakoby by jim za patami hořelo. Nebyl to však oheň, ale hrozba deště, která je hnala kupředu. Za chviličku už u Bottase svítilo 1:15,48. Následovali Hamilton (+0,09), Stroll (+0,27) a Pérez (+0,38). Leclerc figuroval na páté příčce, Verstappen na šesté a Vettel, jehož vůz příliš nedržel na dráze, na deváté.

Včasný výjezd se vyplatil, protože po pár minutách hlásil Gasly první (ale současně i poslední) kapky. Přesto se Hamilton s 1:15,42 posunul do čela. Na postupové pozici se nacházel Russell, nikoliv však Latifi, Räikkönen, Grosjean, Magnussen a Giovinazzi, jemuž byl škrtnut jeden čas za nedodržení limitů tratě. Šlo o vcelku očekávanou společnost, z níž se povedlo dočasně uniknout Grosjeanovi na úkor Kvjata. Ten vzápětí odvrátil nebezpečí a pod vodu táhl Russella. Třást se musel také patnáctý Albon, což i tak nevalnou náladu v boxu Red Bullu rozhodně nepozvedlo. 

George Russell znovu udělal svému týmu radost. Foto: Williams

Pak se všem na okamžik zdálo, že se časomíra zbláznila. Na třetím místě se najednou objevil Russell! Byla to však pravda, a i když Brit začal zase pozvolna padat dolů, rozhodně překvapil. Stejně jako Pérez a Stroll, kteří přeskočili oba mercedesy. A to o parník, protože Pérez dostal z vozu 1:14,68.

Zrychlovalo se a každý ve zbývajících desítkách sekund hleděl urvat, co se dá. S výjimkou Gaslyho, jehož motor se rozhodl stávkovat. Z propasti se senzačně vyškrabal i další williams. Teď se z ní pokoušeli zachránit Magnussen, Kvjat, Grosjean, Giovinazzi a Räikkönen. Marně. Nehezky vypadala rovněž Leclerkova třináctá příčka.

Z Albonova raportu vyplývalo, že rudí býci problém ze třetího tréninku zatím nezvládli. Auto bylo tentokrát pro změnu extrémně přetáčivé, hlavně v první a druhé zatáčce. Sportovní komisaři vyšetřovali incident mezi Giovinazzim a Sainzem, který se však v televizním přenosu neobjevil.

Do druhé fáze nastoupila na středních pneumatikách hodně početná kohorta. Vedle mercedesů a racing pointů to zkusily i renaulty, u nichž šlo o vrcholné riziko.

Hamilton se pozvolna dostával do správného rytmu, o čemž svědčilo zajetých 1:14,26. Bottas zůstal o dvě desetiny zpět, Vettel a Verstappen na měkkých gumách ovšem o bezmála sekundu. Leclerc vyvolal ducha z minulého týdne, protože znovu koketoval s vyřazením.

Kalvárie Red Bullu nebrala konce. Nyní Verstappena trápila nedotáčivost v pomaleji projížděných zatáčkách. Gasly, zralý před pár okamžiky na odpis, se najednou prodral do postupové desítky. V ní se pevně drželi i „střeďáci“ Stroll a Pérez, na hraně balancoval Ricciardo. Jen Ocon asi přecenil svoje možnosti.

Smrákalo se nad kvintetem Leclerc, Russell, Albon, Ocon a Latifi. Gaslyho naděje pořád žila, i když mu ze zdi sdělili, že technické potíže nejsou schopni momentálně vyřešit. Má jet, co to dá, a uvidí se… 

Propadák to sice není, ale i Charles Leclerc ví, že věci ještě zdaleka nejsou v pořádku. Foto: Ferrari

Leclerc v hodině dvanácté zabránil ostudě. Místo něj balil Ricciardo a spolu s ním Russell, Latifi, Ocon a Albon. Pro Thajce debakl, pro piloty Williamsu skvělý výsledek – takový už je život. Albon ovšem neudržel nervy na uzdě a na příjezdu do boxů vztekle týmu vyčítal, že ho vypustil do provozu.

Poslední bitva vzplála pro Hamiltona, Bottase, Verstappena, Leclerka, Norrise, Vettela, Strolla, Sainze, Péreze a Gaslyho.

Její úvodní dějství jednoznačně vyznělo pro favorita. Hamilton snad poprvé vyždímal z černého šípu všechno – 1:13,61. Také Bottas se dostal pod 1:14. ostatní byly vzdáleni světelné roky. Druhou řadu zatím obsazovali Stroll a Verstappen, třetí Norris a Sainz, čtvrtou oba hoši z Maranella. Pech postihl Péreze, kterému kvůli zkrácení trati odebrali čas.

V závěrečné rundě se zvedli Vettel a Leclerc. Postoupili na čtvrté a páté místo. Jenže předchozí minelu napravující Pérez jim promptně srazil hřebínek. Hamilton odrazil Bottasův nástup a zlepšil se na 1:13,44. Finovi nicméně chyběla k pole position jediná desetina.

Zítra tedy v čele startu uvidíme trikolóru složenou z černé, růžové a červené barvy. Až jako sedmý vyrazí Verstappen, což na Hungaroringu není žádné terno.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:14,907 1:14,261 1:13,447 22
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:15,474 1:14,530 1:13,554 20
3. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:14,895 1:15,176 1:14,377 22
4. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:14,681 1:15,394 1:14,545 22
5. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:15,455 1:15,131 1:14,774 20
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:15,793 1:15,006 1:14,817 20
7. Max Verstappen Red Bull Honda 1:15,495 1:14,976 1:14,849 21
8. Lando Norris McLaren Renault 1:15,444 1:15,085 1:14,966 20
9. Carlos Sainz McLaren Renault 1:15,281 1:15,267 1:15,027 21
10. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:15,767 1:15,508   14
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:15,848 1:15,661   14
12. George Russell Williams Mercedes 1:15,585 1:15,698   14
13. Alexander Albon Red Bull Honda 1:15,722 1:15,715   16
14. Esteban Ocon Renault Renault 1:15,719 1:15,742   14
15. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:16,105 1:16,544   14
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:16,152     9
17. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:16,204     9
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:16,407     8
19. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:16,506     12
20. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:16,614     12

Zdroj: FORMULE.cz