Sezonu TCR Eastern Europe zahájil nejlépe Borkovič
V Grobniku vyhrál oba závody
Na okruhu v chorvatském Grobniku odstartovala o víkendu nová sezona ESET Cupu. Stejně jako loni budou i letos součástí tohoto seriálu závody šampionátu TCR Eastern Europe. Ten si loni odbyl svůj premiérový ročník. Během něj jsme na trati viděli nejvíce jedenáct účastníků. Pro letošek se ovšem startovní pole rozrostlo a v Chorvatsku bylo jeho součástí hned osmnáct jmen.
Jednou z nových tváří byl i Dušan Borkovič, který nastoupí s vozem Hyundai i30 N TCR stáje M1RA do kompletní sezony. Srbský jezdec si v minulosti připsal na své konto mimo jiné titul šampiona ETCC v rámci hodnocení Single Make Trophy (2015) nebo starty ve WTCC (2014-2015). Bylo tak jasné, že bude letos patřit mezi největší favority. A tento předpoklad v Grobniku zcela jednoznačně potvrdil.
Formu Borkovič ukázal už v sobotním kvalifikačním klání. Vyhrál ho a zajistil si start z první příčky pro oba nedělní závody. Zatímco do prvního jezdci vyráželi podle výsledků kvalifikace, na roštu toho druhého se seřadili na základě svých druhých nejlepších kvalifikačních počinů.
Ani v neděli srbský závodník přemožitele nenašel. Triumfoval totiž jak v prvním klání, během něhož jsme po kolizi mezi Gaborem Kismartym-Lechnerem a Szymonem Jablonskim byli v úvodu svědky výjezdu zpomalovacího vozu, tak ve druhém měření sil.
V obou případech jej doprovodili na pódium úřadující šampion Milovan Vesnič a Matěj Konopka. Zatímco Vesnič bral v obou závodech stříbro, debutant ze stáje ARC Bratislava si připsal dvě třetí místa. V obou jízdách ovšem začínal z výhodnější pozice Konopka, který stál pokaždé na druhém místě. Ze třetí příčky vyrážející Vesnič jej ale vždy dokázal překonat hned v úvodních metrech.
V akci se ukázal i Bence Boldizs, kterého budeme letos vídat ve stáji Zengő Motorsport ve WTCR. V barvách zmíněné maďarské ekipy nastoupil i v Grobniku a zatímco v prvním závodě si dojel pro čtvrté místo, ve druhém pro páté.
Stejných výsledků jako Boldizs dosáhl o víkendu také loňský vicemistr Jáchym Galáš. Pilot GT2 Motorsportu ovšem skončil pátý v prvním závodě a čtvrté místo obsadil ve druhé jízdě.
Třetí muž loňského ročníku Dušan Kouřil mladší, který v této sezoně nově hájí barvy stáje Janík Motorsport, dokončil první jízdu víkendu na sedmé příčce. Ve druhém závodě poté přidal další dva body za deváté místo, na které dosáhl i navzdory kolizi s Petrem Čížkem.
Sezona pokračuje o víkendu 21.-23. srpna na Slovakia Ringu.
Výsledky prvního závodu: 1. Dušan Borkovič (Srbsko, M1RA, Hyundai i30 N TCR) 15 kol, 2. Milovan Vesnič (Srbsko, ASK Vesnič, Cupra León TCR) +7,894, 3. Matěj Konopka (Slovensko, ARC Bratislava, Hyundai i30 N TCR) +10,564, 4. Bence Boldizs (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra León TCR) +12,219, 5. Jáchym Galáš (Česko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +13,868, 6. Igor Stefanovski (Makedonie, Stefanovski Racing Team, Hyundai i30 N TCR) +18,319, 7. Dušan Kouřil mladší (Česko, Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +19,840, 8. Michal Makeš (Česko, Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Cupra León TCR) +22,875, 9. Nemanja Milovanovič (Srbsko, GM Racing Team, Cupra León TCR) +27,877, 10. Lukasz Stolarczyk (Polsko, BTC Maszyny Racing, Volkswagen Golf GTI TCR) +31,859, 11. Carol Wittke (Německo, Fullinrace Academy, Cupra León TCR) +32,102, 12. Szymon Ladniak (Polsko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +35,032, 13. Žarko Knego (Chorvatsko, Auto Klub Dubrovnik Racing, Cupra León TCR) +46,373, 14. Radim Adámek (Česko, Horňák-Aditis, Audi RS3 LMS TCR) +47,306, 15. Sebastian Kolakowski (Polsko, Honda Wyszomirski, Honda Civic Type R TCR (FK2) ) +2 kola, 16. Petr Čížek (Česko, Fullinrace Academy, Cupra León Competición TCR) +5 kol, DNF Gabor Kismarty-Lechner (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra León TCR) +15 kol, DNF Szymon Jablonski (Polsko, BM Racing Team, Hyundai i30 N TCR) +15 kol.
Výsledky druhého závodu: 1. Dušan Borkovič (Srbsko, M1RA, Hyundai i30 N TCR) 17 kol, 2. Milovan Vesnič (Srbsko, ASK Vesnič, Cupra León TCR) +11,987, 3. Matěj Konopka (Slovensko, ARC Bratislava, Hyundai i30 N TCR) +12,698, 4. Jáchym Galáš (Česko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +19,112, 5. Bence Boldizs (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra León TCR) +19,245, 6. Igor Stefanovski (Makedonie, Stefanovski Racing Team, Hyundai i30 N TCR) +26,482, 7. Michal Makeš (Česko, Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Cupra León TCR) +28,205, 8. Carol Wittke (Německo, Fullinrace Academy, Cupra León TCR) +36,051, 9. Dušan Kouřil mladší (Česko, Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +40,317, 10. Žarko Knego (Chorvatsko, Auto Klub Dubrovnik Racing, Cupra León TCR) +53,462, 11. Nemanja Milovanovič (Srbsko, GM Racing Team, Cupra León TCR) +57,624, 12. Radim Adámek (Česko, Horňák-Aditis, Audi RS3 LMS TCR) +1:23,627, 13. Lukasz Stolarczyk (Polsko, BTC Maszyny Racing, Volkswagen Golf GTI TCR) +1 kolo, 14. Szymon Ladniak (Polsko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +3 kolo, 15. Sebastian Kolakowski (Polsko, Honda Wyszomirski, Honda Civic Type R TCR (FK2) ) +3 kola, DNF Szymon Jablonski (Polsko, BM Racing Team, Hyundai i30 N TCR) +11 kol, DNF Petr Čížek (Česko, Fullinrace Academy, Cupra León Competición TCR) +12 kol, DNF Gabor Kismarty-Lechner (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra León TCR) +15 kol.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Dušan Borkovič (Srbsko, M1RA, Hyundai i30 N TCR) 50, 2. Milovan Vesnič (Srbsko, ASK Vesnič, Cupra León TCR) 36, 3. Matěj Konopka (Slovensko, ARC Bratislava, Hyundai i30 N TCR) 30, 4. Bence Boldizs (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra León TCR) 22, 5. Jáchym Galáš (Česko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) 22, 6. Igor Stefanovski (Makedonie, Stefanovski Racing Team, Hyundai i30 N TCR) 16, 7. Michal Makeš (Česko, Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Cupra León TCR) 10, 8. Dušan Kouřil mladší (Česko, Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) 8, 9. Carol Wittke (Německo, Fullinrace Academy, Cupra León TCR) 4, 10. Nemanja Milovanovič (Srbsko, GM Racing Team, Cupra León TCR) 2, 11. Lukasz Stolarczyk (Polsko, BTC Maszyny Racing, Volkswagen Golf GTI TCR) 1, 12. Žarko Knego (Chorvatsko, Auto Klub Dubrovnik Racing, Cupra León TCR) 1.
Zdroj a úvodní foto: TCR Eastern Europe