Mercedesy lehce postrašil Verstappen
VC Španělska – 2. trénink
Nic nového pod palčivým katalánským sluníčkem. Mercedesy znovu na jedno kolo nedostižné, tentokrát měl nos vpředu Hamilton. Za nimi Verstappen, ovšem v závodním rytmu skutečně nepatrně. Také Grosjean dokázal, že předchozí výsledek nebyl náhodou. Zázračné zmrtvýchvstání nebo toliko extrémně málo paliva v nádrži?
Uhodil pořádný pařák s teplotou šplhající k jednatřiceti stupňům. Asfalt žhnul dokonce padesáti stupni. Oproti dopoledni se zvedl vítr.
Na rozpálenou trať se dlouho nikomu nechtělo. Nakonec nejvíce odvahy prokázal Norris. Jeho úkolem bylo sbírat data o bočním obtékání vzduchu, k čemuž byl jeho vůz opatřen speciálním zbarvením. Při té příležitosti dosáhl rovněž referenčního času 1:19,26. Ocon ohlásil, že při brzdění táhne jeho vůz doprava.
Favorité si jako obvykle dávali načas. Potom zásadně změnili situaci. Hamilton na středních pneumatikách zajel 1:17,97, Bottas 1:18,59, Ricciardo 1.19,02 a Leclerc 1:19,05. S výjimkou Fina všichni použili střední gumy. Jako vůbec poslední nastoupil do práce Verstappen a hned se posunul s 1:18,37 na druhou pozici.
Romain Grosjean sice trénink nedokončil, jinak byl ale největším pátečním překvapením. Foto: Haas
Bottas byl tázán, zda hodlá pokračovat na tvrdých gumách. Odpověď zněla, že mají skutečně mizernou přilnavost, takže je rád vymění za jiné. Latifi se na výjezdu z protilehlé rovinky neudržel na dráze, úniková zóna je v této pasáži ale naštěstí vyasfaltovaná, takže vyvázl bez pohromy.
Do simulace kvalifikace vstoupil Bottas výkonem 1:17,17. Sainz se dostal na 1:18,21 a Pérez na 1:18,29. Hamilton se ocitl s Bottasem ve stejném ostrém kole, byl však znatelně úspěšnější – 1:16,88. Znovu překvapil Grosjean, u jehož jména se časomíra zastavila na 1:18,13.
Ferrari zase jednou spadlo do průměru, Leclerc ani Vettel se zpočátku nedostali pod 1:19. Zatímco exmistr světa ani v dalším průběhu valného zlepšení nedosáhl, propracoval se Monačan alespoň na pátou příčku (1:18,14). Grosjeana předstihl Ricciardo (1:17,86) a před oba vzápětí šel Verstappen (1:17,70).
Pozorovatelé si všimli, že po každém rychlém kole jezdci chladí pneumatiky a doslova se plouží po okruhu. Těm, kterým usilují o čas, tak asi pořádně hrají na nervy. A což teprve, až půjde zítra odpoledne v první části kvalifikace do tuhého…
Ocona trápila nestabilní záď jeho renaultu. Hamilton žádal o kontrolu obutí, protože přejel několik kamenů. Také oni nicméně přešli do režimu dlouhých úseků.
Také Renault vstoupil do VC Španělska nadějně. Foto: Renault
Hned na jeho začátku přestaly v Räikkönenově monopostu řádně fungovat brzdy. Zkušený mazák ovšem auto v pořádku dovezl k mechanikům. Verstappen si nechal do sluchátek posílat informace o časech Mercedesu. Radost z nich nemohl mít, protože nestíhal, byť ne o moc. Převaha černých šípů se jevila markantní zejména ve třetím sektoru.
Vettel na Leclerka ztrácel v průměru na kolo tři desetiny. Nepřestával udivovat Grosjean, protože držel bez problému krok s Leclerkem a Sainzem.
Repertoár nadávek ve F1 obohatil Kvjat, když nazval Latifiho zkurv….. klaunem. Dospěl totiž k názoru, že Kanaďan se mu plete do cesty více, než by bylo zdrávo. Hrdinu dne Grosjeana nakonec potkala smůla, když přišel kompletně o výkon motoru.
V závěru se Verstappen už víceméně vyrovnal Hamiltonovi a Bottasovi, což nejen u fanoušků nizozemské superstar vyvolalo naději na zajímavý závod. Uvidíme, do jaké míry oprávněnou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,883 | 37 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,170 | + 0.287 | 38 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,704 | + 0.821 | 33 |
4. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:17,868 | + 0.985 | 34 |
5. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,133 | + 1.250 | 29 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:18,147 | + 1.264 | 35 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:18,214 | + 1.331 | 33 |
8. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:18,293 | + 1.410 | 39 |
9. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:18,303 | + 1.420 | 40 |
10. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:18,312 | + 1.429 | 40 |
11. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:18,357 | + 1.474 | 39 |
12. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:18,404 | + 1.521 | 36 |
13. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:18,491 | + 1.608 | 35 |
14. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:18,506 | + 1.623 | 38 |
15. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:18,642 | + 1.759 | 39 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:18,761 | + 1.878 | 36 |
17. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,900 | + 2.017 | 42 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,964 | + 2.081 | 40 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:19,155 | + 2.272 | 32 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:19,391 | + 2.508 | 38 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes