Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedesy lehce postrašil Verstappen

Mercedesy lehce postrašil Verstappen

VC Španělska – 2. trénink

Nic nového pod palčivým katalánským sluníčkem. Mercedesy znovu na jedno kolo nedostižné, tentokrát měl nos vpředu Hamilton. Za nimi Verstappen, ovšem v závodním rytmu skutečně nepatrně. Také Grosjean dokázal, že předchozí výsledek nebyl náhodou. Zázračné zmrtvýchvstání nebo toliko extrémně málo paliva v nádrži?

Uhodil pořádný pařák s teplotou šplhající k jednatřiceti stupňům. Asfalt žhnul dokonce padesáti stupni. Oproti dopoledni se zvedl vítr.

Na rozpálenou trať se dlouho nikomu nechtělo. Nakonec nejvíce odvahy prokázal Norris. Jeho úkolem bylo sbírat data o bočním obtékání vzduchu, k čemuž byl jeho vůz opatřen speciálním zbarvením. Při té příležitosti dosáhl rovněž referenčního času 1:19,26. Ocon ohlásil, že při brzdění táhne jeho vůz doprava.

Favorité si jako obvykle dávali načas. Potom zásadně změnili situaci. Hamilton na středních pneumatikách zajel 1:17,97, Bottas 1:18,59, Ricciardo 1.19,02 a Leclerc 1:19,05. S výjimkou Fina všichni použili střední gumy. Jako vůbec poslední nastoupil do práce Verstappen a hned se posunul s 1:18,37 na druhou pozici. 

Romain Grosjean sice trénink nedokončil, jinak byl ale největším pátečním překvapením. Foto: Haas

Bottas byl tázán, zda hodlá pokračovat na tvrdých gumách. Odpověď zněla, že mají skutečně mizernou přilnavost, takže je rád vymění za jiné. Latifi se na výjezdu z protilehlé rovinky neudržel na dráze, úniková zóna je v této pasáži ale naštěstí vyasfaltovaná, takže vyvázl bez pohromy.

Do simulace kvalifikace vstoupil Bottas výkonem 1:17,17. Sainz se dostal na 1:18,21 a Pérez na 1:18,29. Hamilton se ocitl s Bottasem ve stejném ostrém kole, byl však znatelně úspěšnější – 1:16,88. Znovu překvapil Grosjean, u jehož jména se časomíra zastavila na 1:18,13.

Ferrari zase jednou spadlo do průměru, Leclerc ani Vettel se zpočátku nedostali pod 1:19. Zatímco exmistr světa ani v dalším průběhu valného zlepšení nedosáhl, propracoval se Monačan alespoň na pátou příčku (1:18,14). Grosjeana předstihl Ricciardo (1:17,86) a před oba vzápětí šel Verstappen (1:17,70).

Pozorovatelé si všimli, že po každém rychlém kole jezdci chladí pneumatiky a doslova se plouží po okruhu. Těm, kterým usilují o čas, tak asi pořádně hrají na nervy. A což teprve, až půjde zítra odpoledne v první části kvalifikace do tuhého…

Ocona trápila nestabilní záď jeho renaultu. Hamilton žádal o kontrolu obutí, protože přejel několik kamenů. Také oni nicméně přešli do režimu dlouhých úseků. 

Také Renault vstoupil do VC Španělska nadějně. Foto: Renault

Hned na jeho začátku přestaly v Räikkönenově monopostu řádně fungovat brzdy. Zkušený mazák ovšem auto v pořádku dovezl k mechanikům. Verstappen si nechal do sluchátek posílat informace o časech Mercedesu. Radost z nich nemohl mít, protože nestíhal, byť ne o moc. Převaha černých šípů se jevila markantní zejména ve třetím sektoru.

Vettel na Leclerka ztrácel v průměru na kolo tři desetiny. Nepřestával udivovat Grosjean, protože držel bez problému krok s Leclerkem a Sainzem.

Repertoár nadávek ve F1 obohatil Kvjat, když nazval Latifiho zkurv….. klaunem. Dospěl totiž k názoru, že Kanaďan se mu plete do cesty více, než by bylo zdrávo. Hrdinu dne Grosjeana nakonec potkala smůla, když přišel kompletně o výkon motoru.

V závěru se Verstappen už víceméně vyrovnal Hamiltonovi a Bottasovi, což nejen u fanoušků nizozemské superstar vyvolalo naději na zajímavý závod. Uvidíme, do jaké míry oprávněnou.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,883   37
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:17,170 + 0.287 38
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:17,704 + 0.821 33
4. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:17,868 + 0.985 34
5. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,133 + 1.250 29
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,147 + 1.264 35
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:18,214 + 1.331 33
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:18,293 + 1.410 39
9. Esteban Ocon Renault Renault 1:18,303 + 1.420 40
10. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:18,312 + 1.429 40
11. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:18,357 + 1.474 39
12. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:18,404 + 1.521 36
13. Alexander Albon Red Bull Honda 1:18,491 + 1.608 35
14. Lando Norris McLaren Renault 1:18,506 + 1.623 38
15. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:18,642 + 1.759 39
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:18,761 + 1.878 36
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:18,900 + 2.017 42
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:18,964 + 2.081 40
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:19,155 + 2.272 32
20. George Russell Williams Mercedes 1:19,391 + 2.508 38

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes