Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Proč Spa potřebovalo více asfaltu?

Proč Spa potřebovalo více asfaltu?

Formule 1 o ně neprosila

Asi jste si minulý víkend všimli, že okruh Spa-Francorchamps má od letošního roku jaksi více asfaltu. Z více míst vedle trati, které dříve pokrýval štěrk nebo umělá tráva, se nyní staly asfaltové výjezdové zóny. Hodně bezpečné, ale málo vizuálně přitažlivé pro diváky a mnohem méně zajímavé pro jezdce.

"Ve Spa mi chyběly pouze štěrk a tráva za obrubníky," postěžoval si Carlos Sainz z McLarenu. "Chybí mi pocit, že riskuji. Na takhle modernizovaných okruzích jezdec nemá takový pocit, že riskuje a že je za jeho podstoupení odměněn.

Bezpečnost je prvořadá, ale rád bych viděl nějaký kompromis mezi asfaltem a tím, co tam bylo dříve. Kombinace ve druhém sektoru je pořád úžasná, Eau Rouge je stále skvělá, ale jezdec by měl být potrestán, když nezvládne průjezd zatáčkou. Když je vedle trati asfalt, tak se nikdo nebojí zatlačit až na limit."

Jenže jako na několika dalších okruzích, ani ve Spa se nedělaly změny na žádost formule 1 ani FIA.

"Není tajemstvím, že Spa pracuje na získání licence FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) a motocykly a umělá tráva nejdou dohromady," prozradil ředitel velkých cen F1 Michael Masi. "Proto se dělají změny. Některá místa teď jezdcům prominou více, ale udělali jsme opatření, která je motivovala respektovat hranice trati."

Ve Spa moc trávy nezbylo. foto: Racing Point

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Renault