Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes se obejde i bez párty hrátek

Mercedes se obejde i bez párty hrátek

VC Itálie – 2. trénink

Mercedesu zjevně zákaz takzvaného párty módu, uplatňovanému v klíčových momentech kvalifikace či závodu, nevadí. Ostatní převálcoval obvyklým způsobem, když Hamilton tentokrát předčil Bottase. Skutečně působivé výkony podává v Královském parku AlphaTauri a Ferrari uvidělo slabounké světlo na konci tunelu.

V Monze začalo připalovat. Rtuť na teploměru se vyšplhala na 27 stupňů, asfalt žhnul 44 stupni. Vyplývalo z toho, že zahřátí pneumatik na provozní teplotu by přece jen nemuselo být tak obtížné.

Ředitel velké ceny Michael Masi vydal mezi oběma tréninky upozornění, že nepřipustí v nájezdovém a dojezdovém kole pomalou nebo klikatou jízdu.

V roli průkopníků se na okruh vydali oba haasy a Räikkönen. Ten rovněž zaknihoval referenční čas, 1:23,06 na středních gumách. Iceman se pochopitelně dlouho z vedení neradoval. Přeskočilo ho hned několik soupeřů, z nichž nejrychlejší byl Gasly (1:22,034) před Albonem (+0,29).

Špička si dávala na čas, Hamilton, Bottas ani Verstappen neměli za sebou ještě ani instalační kolo. Grosjean, Räikkönen a Norris se na různých místech nevešli na dráhu, z trablů ovšem všichni vyvázli bez znatelných šrámů. 

AlphaTauri je zatím největším překvapením počínajícího víkendu. Foto: AlphaTauri

Gasly postoupil na 1:21,57 a nadále odolával tlaku konkurentů, z nichž nejblíže teď byli Sainz (+0,32) a Stroll (+0,47). Důrazně o sobě dávali vědět rovněž Ocon a Ricciardo. Ferrari se usadila hluboko ve druhé desítce, což již nikoho neudivilo.

Konečně jsme se dočkali i těžkých vah. Hamilton nezaváhal a Gaslyho deklasoval rozdílem třídy – 1:21,08 na středních pneumatikách. To Verstappen se dostával do tempa pozvolněji a na obhájce titulu mu chyběla téměř půlsekunda. Výše zmíněné Masiho varování si mnozí očividně příliš k srdci nevzali. Svědčí o tom i podrážděná Russellova reakce: „To je zlý sen. Brzy dojde k těžké nehodě!

Nejdéle otálel v boxech Bottas. Z vlastního rychlého kola měl zřejmě smíšené pocity. Hamilton po zlepšení na 1:20,64 mu utíkal o tři desetiny, v jeho prospěch však hovořily použitá tvrdá směs i to, že se obešel bez „tahouna“.

Ouverturu jsme měli za sebou a nastala napjatě očekávaná simulace kvalifikace. Co udělá zákaz změn motorového režimu s drtivou převahou Mercedesu, však ukázat příliš nemohla. Pořád šlo o zkoušku nanečisto, s jen napůl odhalenými kartami.

Sainz i tak ihned dokázal, že senzace se nejspíše nedočkáme. Ač s nejrychlejším obutím, na duo trojcípé hvězdy se díval z hodně velké dálky (+0,66). Další borci vytvořili silniční zácpu v zatáčce Parabolica ve snaze dostat se do závětří jiného auta. Jen malé předznamenání to, co nás nejspíše čeká v sobotu, až půjde opravdu do tuhého.

Mercedes se i v tomto chaosu orientoval nejlépe. Hamilton zajel 1:20,19, Bottas 1:20,45. Gasly nabral téměř sekundu, následovali Verstappen, Sainz, Kvjat, Stroll, Leclerc(!), Pérez a Ocon. Za očekáváním se nacházeli třináctý Albon a čtrnáctý Ricciardo (oba však přišli rozhodnutím sportovních komisařů o výborný čas). 

Leclerkovo deváté místo je za současné situace pro Ferrari velkým úspěchem. Foto: Ferrari

Podivné hlášení dorazilo z Hamiltonova kokpitu těsně po začátku části, věnované zdolávání dlouhých úseků. Mistra světa při nácviku startu z neznámých příčin bolely prsty… Russell předváděl styl, hodící se spíše pro soutěžáka, a přicházel o jeden čas za druhým. Zdaleka ovšem nebyl sám.

Na opotřebených měkkých gumách sázeli Hamilton a Bottas kola v průměru lehce nad 1:24, o sekundu rychleji než Gasly. Později přešel Hamilton na střední a Bottas na tvrdé pneumatiky, i nadále však kralovali. Nejvíce se jim přibližoval Verstappen.

Ke všeobecnému překvapení udeřil na poslední chvíli na novém měkkém obutí Norris a postoupil na třetí místo! Gasly nemohl reagovat, i kdyby chtěl, protože stál v boxech. Mechanici se pokoušeli přivést k rozumu příliš neklidný zadek auta.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:20,192   32
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:20,454 + 0.262 29
3. Lando Norris McLaren Renault 1:21,089 + 0.897 19
4. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:21,121 + 0.929 25
5. Max Verstappen Red Bull Honda 1:21,228 + 1.036 30
6. Carlos Sainz McLaren Renault 1:21,313 + 1.121 30
7. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:21,376 + 1.184 35
8. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:21,389 + 1.197 32
9. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:21,503 + 1.311 32
10. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:21,594 + 1.402 31
11. Esteban Ocon Renault Renault 1:21,697 + 1.505 32
12. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:21,733 + 1.541 28
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:21,786 + 1.594 32
14. Alexander Albon Red Bull Honda 1:21,883 + 1.691 36
15. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:22,080 + 1.888 29
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:22,088 + 1.896 32
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:22,147 + 1.955 34
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:22,254 + 2.062 34
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:22,825 + 2.633 32
20. George Russell Williams Mercedes 1:22,927 + 2.735 34

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes