Mercedesy zase nedostižné, Leclerc potěšil věrné fanoušky
VC Toskánska - kvalifikace
Mercedes nepřipustil žádné drama. I Verstappena záhy vykázal do příslušných mezí. Hamilton si vyjel 95. postavení v čele startu a je tak blízko už svému 90. triumfu ve velké ceně.
V Mugellu je na září docela teplíčko. Tentokrát dokonce ukázal teploměr tropickou třicítku a asfaltu chyběly jen čtyři stupně do padesátky.
Russell, který kvůli poruše prakticky propásl třetí trénink, spěchal na trať ze všech nejvíce. Zda však 1:18,02 bude stačit k postupu, se jevilo dost pochybným. I parťák Latifi byl o desetinu vteřiny rychlejší.
V jiné dimenzi se pohyboval Stroll (1:16,70), ještě v daleko vzdálenější Bottas (1:15,74) a Hamilton (1:15,77). Nebylo tudíž vyloučeno, že možná se dnes dočkáme i časů pod 1:15. Duu Mercedesu prozatím nestačil ani Verstappen (+0,58). Následovali oba racing pointy, Albon a jediná naděje Ferrari Leclerc.
Stoprocentně to asi nevyšlo, ale i tak je Ricciardův zdvižený palec na místě. Foto: Renault.
Velmi špatně vstoupil do kvalifikace Gasly, jenž se ocitl v pásmu vyřazení. Společnost mu dělali Räikkönen, Russell, Grosjean a Magnussen. Rozestupy nicméně zůstávaly miniaturní. Dvanáctý Giovinazzi, usilující se letos poprvé probít do druhé fáze, měl na Gaslyho k dobru jen sedm setin.
V dalším kole pokusů se v bezprostředním ohrožení ocitli Vettel a Norris. Brit nebezpečí poměrně lehce odvrátil. Vettel se spasil s odřenou kůží, zato naplno do marastu „zahučel“ vítěz z Monzy Gasly. Spolu s ním se odcházeli osprchovat Giovinazzi, Russell, Latifi a Magnussen. Grosjean se naopak udržel ve hře a navázal na solidní výkon ze třetího tréninku.
Během krátké přestávky přiznal Helmut Marko, že Mercedes má stále k dispozici o pár koníků více. Nebýt však zákazu změn motorového režimu, vzdálil by se ostatním minimálně dvojnásobně.
Ve druhé fázi tentokrát nikdo nerisknul obout střední pneumatiky. Mercedesy dál zrychlovaly, jako by to byla ta nejpřirozenější věc na světě. U Hamiltona svítilo 1:15,30, u Bottase 1:15,32. Záviděníhodná vyrovnanost! Jen Verstappen mohl být považován za vážnějšího konkurenta (+0,16), zbytek pole neměl nárok.
Nejpomalejší momentálně byli Räikkönen, Grosjean, Vettel, Sainz a Kvjat. Zato Ricciardo si pochválil vlastní kolo, které ho posunulo na pátou příčku. Slibně to vypadalo se sedmým Leclerkem, na hraně se opět pohyboval Norris.
Konečně! V Mugellu se letos poprvé na tribunách objevili diváci. Zatím jen hrstka, ale snad brzy bude líp. Foto: Ferrari
Tentokrát to nevybalancoval a určitě ho štvalo, že ho zařízl kolega Sainz. Rovněž Räikkönen, Vettel, Kvjat a Grosjean, z nichž se ani jeden nezlepšil, definitivně odstavili svoje monoposty v garáži.
Pole position měli nadále v dosahu Hamilton, Bottas, Verstappen, Albon, Ricciardo, Stroll, Ocon, Leclerc, Pérez a Stroll. Vstupních Sainzových 1:17,78 bylo bleskově zapomenuto, protože Hamilton dal 1:15,14, Bottas 1:15,20 a Verstappen 1:15,43. Čtvrtým a posledním, který se dostal pod 1:16, se stal Albon (1:15,95).
Se zpožděním vyrazil Pérez, šel nicméně na pátou příčku a v interním duelu porážel Strolla. Bez času zůstával Ocon.
Závěrečné dějství, v němž Hamilton rozrážel ostatním vzduch, už mnoho změn nepřineslo, možná i proto, že na pár okamžiků se na trati objevily žluté praporky. Verstappen něco málo ubral z náskoku mercedesů a především se Leclerc protáhl do třetí řady na roštu vedle Péreze. Šťastlivci s vlajkami se vzpínajícím se koníkem, kteří se dostali na tribuny, tak mohli slavit alespoň malý úspěch.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:15,778 | 1:15,309 | 1:15,144 | 14 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:15,749 | 1:15,322 | 1:15,203 | 11 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:16,335 | 1:15,471 | 1:15,509 | 12 |
4. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:16,527 | 1:15,914 | 1:15,954 | 14 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:16,698 | 1:16,324 | 1:16,270 | 18 |
6. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:16,596 | 1:16,489 | 1:16,311 | 16 |
7. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:16,701 | 1:16,271 | 1:16,356 | 14 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:16,981 | 1:16,243 | 1:16,543 | 14 |
9. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:16,993 | 1:16,522 | 1:17,870 | 17 |
10. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:16,825 | 1:16,297 | DNF | 14 |
11. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:16,895 | 1:16,640 | 12 | |
12. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:16,928 | 1:16,854 | 11 | |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:17,059 | 1:16,854 | 12 | |
14. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,072 | 1:16,858 | 12 | |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:17,069 | 1:17,254 | 12 | |
16. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:17,125 | 6 | ||
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:17,220 | 6 | ||
18. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:17,232 | 9 | ||
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:17,320 | 9 | ||
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:17,348 | 6 |
Zdroj: původní reportáž redakce. Úvodní foto: Mercedes