Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Andrettiho jezdci obsadili kompletní stupně vítězů

Andrettiho jezdci obsadili kompletní stupně vítězů

Honda Indy 200 – 2. závod

Když naposledy tým Michaela Andrettiho obsadil kompletní stupně vítězů, bylo to ve složení Dan Wheldon, Tony Kanaan a Dario Franchitti. Stalo se tak 3. dubna 2005! Andrettiho jezdci tenkrát v St. Petersburgu obsadili dokonce první čtyři příčky, pod stupni vítězů skončil Bryan Herta. Jeho syn Colton byl teď u toho, když Andrettiho piloti po dekádě a půl znovu zabrali první tři příčky.

Herta do závodu startoval z pole position. V prvním kole s ním bojoval Ferrucci, ale jen do čtvrté zatáčky, kdy vyjel z dráhy a při návratu těsně minul lídra šampionátu Dixona. Takové štěstí ale neměl jeho stájový kolega Palou, kterého sestřelil a společně s ním Rosenqvista. Palou a Rosenqvist skončili, zatímco Ferrucci paradoxně dopadl ze všech nejlépe a v závodě pokračoval, byť po penalizaci na chvostu pole.

Když do boxů zajel zpomalovací vůz, vedl Herta před Dixonem, Hunter-Reayem, Rossim, Pagenaudem, Rahalem, Ericssonem, který se z 15. místa dostal na sedmé, Newgardenem, VeeKayem a Veachem. Power využil restartu, aby se před Veache dostal. Přitom na startu mu až patřila 17. příčka.

První kolo - na Paloua a Rosenqvista, kteří bojují bok po boku, se trávou řítí jako bowlingová koule Ferrucci. Foto: IndyCar


Piloti v prvním stintu udržovali těsné rozestupy. V 15. kole se ale dostal do únikové zóny 1. zatáčky Kellett. IndyCar dala pilotům čas zamířit do boxů, než znovu vyvěsila žluté vlajky. Na trati zůstali jen dva jezdci – Sató a Andretti.

Z boxů jako první vyrazil Herta, za ním Dixon, Hunter-Reay, Rossi a Pagenaud. Newgarden díky lepší práci mechaniků zdolal Rahala, jeho stájový kolega Power se zase dostal před VeeKaye.

Po restartu začal Sató s lehčím vozem poodjíždět. Hunter-Reay zkusil zaútočit na Dixona. Byl neúspěšný, čehož využil Rossi, aby se dostal před stájového kolegu a záhy i před Dixona. Ten se opět ocitl pod tlakem Hunter-Reaye a v první zatáčce 22. kola udělal netradičně chybu. Dostal se až příliš daleko za obrubník a ocitl se v hodinách. Do ničeho ale nenarazil a udržel motor v chodu. Spadl však na chvost pole s pneumatikami, které dostaly pořádně zabrat.

Herta se v 26. kole dostal před Andrettiho. Než se to samé povedlo i Rossimu, vyletěl Andretti v první zatáčce z dráhy. Dokázal se ale sám vrátit a zamířil do boxů. Sató vydržel na dráze až do 31. kola, kdy vrátil vedení Hertovi. Ten měl za sebou Rossiho, Hunter-Reaye a také Rahala, všechny zhruba se vteřinovými rozestupy.

Newgarden sice dostal informaci, že Dixon se propadl na chvost pole a má tak opět šanci ubrat z jeho náskoku v čele šampionátu, byl ale na sedmém místě a na postup to nevypadalo. Pěkné souboje okolo 30. kola sváděli Rossi a Hunter-Reay.

Ve 32. kole musel do boxů Dixon. Tím se odsoudil k alternativní strategii podobné té, na jaké byl Sató, protože do konce nemohl vystačit s palivem. Pneumatiky ale byly po hodinách, které dostal o 10 kol dříve, v tak špatném stavu, že na nich nemohl pokračovat.

Většina pilotů zamířila do boxů naposledy okolo 45. kola. Jako první z čela zajel k mechanikům Rossi, kterému dýchal na záda Hunter-Reay. Na poslední stint dostal Rossi tvrdou sadu pneumatik, Herta, který stejně jako Hunter-Reay zastavil o kolo později, měkkou. To dávalo Rossimu naději, že v závěru stintu na tom bude lépe a v posledních kolech svému stájovému kolegovi ještě zatopí.

Na 7. až 9. místě se seřadili piloti týmu Penske. Power se ale v boxech dostal před Newgardena, který, ačkoliv potřeboval každý bod a je jediným z tria Penskeho pilotů, kdo má ještě reálnou šanci na titul, byl až tím třetím vzadu. Pagenaud se snažil využít výhody měkké sady pneumatik a tlačil na Ericssona, který měl tvrdé.

Newgarden mohl podruhé ve dvou dnech ukrojit z Dixonova náskoku v šampionátu. Příležitosti ale příliš nevyužil. Foto: IndyCar

Dixon naposledy zastavil v 58. kole, na trať se vrátil na 13. místě. V závěru se snažil získat ještě nějaké body, aby jich na Newgardena ztratil co nejméně. Nejprve se dostal před Chiltona a Harveyho a v závěru začal tlačit na VeeKaye. Ten sice statečně odolával, ale Dixon jej zdolal v posledním kole a posunul se do první desítky. Sice se mu závodní víkend příliš nepovedl, ale utěšovat jej může to, že ačkoliv v Ohiu šestkrát vyhrál, nikdy se mu to nepovedlo v sezoně, kdy zároveň slavil titul.

Rossi se v závěru přiblížil zhruba na vteřinu k Hertovi, k útoku se ale neodhodlal. Stejně tak Rahal, který byl těsně za Hunter-Reayem. Pátá příčka patří Ericssonovi před trojicí pilotů týmu Penske, O´Wardem a Dixonem.

Sezona pokračuje první říjnový víkend v Indianapolisu. Skončí pak na konci října v St. Petersburgu.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda 1:34:17,3968 75 50+4
2. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 1,3826 75 40
3. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 2,4965 75 35
4. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 3,0853 75 32+1
5. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda + 9,9175 75 30+1
6. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 14,1918 75 28
7. Will Power Team Penske Chevrolet + 15,3292 75 26
8. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 17,2532 75 24
9. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet + 22,9474 75 22
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 30,5093 75 20
11. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 31,7181 75 19
12. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 36,7526 75 18
13. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet + 37,6521 75 17
14. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda + 46,5834 75 16+1
15. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet + 47,3665 75 15
16. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet + 1:00,7058 75 14
17. Zach Veach Andretti Autosport Honda + 1:02,6716 75 13
18. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 1:05,2570 75 12+1
19. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 1:06,2089 75 11
20. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda - 1 kolo 74 10
21. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 4 kola 71 9
22. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda havárie 4 8
23. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda havárie 2 7

Pořadí IndyCar Series - 2020

p. Jezdec vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka
1. Scott Dixon 456 53 51 51 18 40 31 91 51 30 20 20      
2. Josef Newgarden 384 37 27 20 22 31 54 60 18 51 40 24      
3. Patricio O´Ward 338 18 24 24 44 33 19 56 38 41 19 22      
4. Colton Herta 328 26 32 30 31 11 11 49 32 29 23 54      
5. Will Power 306 17 14 41 20 9 41 33 15 36 54 26      
6. Graham Rahal 301 13 41 27 7 18 36 72 12 10 32 33      
7. Takuma Sató 300 3 20 22 24 21 9 108 41 26 13 13      
8. Simon Pagenaud 277 40 35 18 17 53 32 17 11 14 12 28      
9. R. Hunter-Reay 260 24 17 32 8 14 9 45 26 19 31 35      
10. Santino Ferrucci 249 9 22 28 28 17 12 65 15 20 16 17      
11. Felix Rosenqvist 244 10 15 12 51 17 15 37 25 26 28 8      
12. Alexander Rossi 230 15 5 11 35 28 24 12 8 16 36 40      
13. Marcus Ericsson 230 11 29 21 32 22 22 10 30 7 15 31      
14. Jack Harvey 225 14 14 8 13 26 26 44 19 17 26 18      
15. Rinus VeeKay 224 8 30 16 17 11 13 26 28 32 24 19      
16. Conor Daly 196 28 18 9 12 26 18 10 20 24 17 14      
17. Álex Palou 185 7 11 35 26 19 16 13 15 18 18 7      
18. Oliver Askew 181 22 5 15 9 35 29 11 16 13 11 15      
19. Charlie Kimball 170 19 12 19 20 13 14 24 17 12 9 11      
20. Zach Veach 166 33 17 14 14 7 10 31 9 8 10 13      
21. Marco Andretti 153 16 8 8 11 8 20 43 7 15 7 10      
22. Tony Kanaan 106 20 - - - 12 19 22 22 11 - -      
23. Max Chilton 96 - 11 13 15 - - 26 - - 14 17      
24. James Hinchcliffe 88 12 19 - - - - 57 - - - -      
25. Ed Carpenter 81 30 - - - 15 7 10 10 9 - -      
26. Danton Kellett 56 - 9 10 10 - - 10 - - 8 9      
27. Helio Castroneves 38 - - - - - - 38 - - - -      
28. JR Hildebrand 28 - - - - - - 28 - - - -      
29. Sage Karam 19 - 7 - - - - 12 - - - -      
30. Fernando Alonso 18 - - - - - - 18 - - - -      
31. Spencer Pigot 17 - 7 - - - - 10 - - - -      
32. Ben Hanley 14 - - - - - - 14 - - - -      
33. James Davison 10 - - - - - - 10 - - - -      

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar