Nezastavitelný Palou má třetí vítězství v řadě
Honda Indy 200 at Mid-Ohio – Závod
Třetí vítězství v řadě a čtvrtý triumf z posledních pěti závodů získal v neděli na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course Španěl Álex Palou. Svůj náskok v čele šampionátu navýšil na 110 bodů, protože do té doby druhý Marcus Ericsson měl problémy hned v úvodu závodu a skončil poslední. Druhá příčka v cíli patřila Scottovi Dixonovi. Obhájce titulu Will Power byl bronzový.
Na startovním roštu se v neděli objevil Conor Daly. Ještě donedávna pilot týmu Ed Carpenter Racing zaskočil za Simona Pagenauda, kterého lékaři po sobotní nehodě v druhém tréninku neuschopnili, aby mohl závodit.
Na startu neměl vítěz kvalifikace Herta příliš problém udržet vedení. Palou naznačil útok na Kirkwooda, ale ten mu nedal šanci a třetí příčku za Hertou a Rahalem udržel. Zatímco úvodní trojice startovala do závodu na měkké sadě, Palou byl nejvýše postaveným jezdcem, který měl nazuté tvrdé pneumatiky.
Za nimi se ale v šesté zatáčce srazili oba švédští závodníci. Ericssonovi to trochu ujelo a najel do Rosenqvista, který mu na vnitřku zatáčky nechával místo. Ericsson přes nos monopostu svého krajana přejel a oba skončili v únikové zóně. IndyCar vyvěsila žluté vlajky.
Rosenqvist mohl se ztrátou jednoho kola pokračovat. Záchranáři restartovali i motor Ericssonova vozu, ale ten jej jen dopravil do boxu částečně zahalený bílým kouřem. Vůz měl totiž poškozené zavěšení a tým strávil prakticky celý zbytek závodu opravou. IndyCar navíc kolizi „ocenila“ penalizací stop and hold na 45 sekund.
Restart přišel v 6. kole. Herta vedl před Rahalem, následovali Kirkwood, Palou, Lundgaard, Dixon, McLaughlin a Malukas. Poslední dva si následně vyměnili místa, když byl McLaughlin potrestán za blokování. V 10. kole už O´Ward, který byl rychlý v trénincích, ale udělal chybu v prvním segmentu kvalifikace a startoval z 25. místa, o osm pozic výše a probojoval se postupně až na 14. příčku.
Pak ale zamířil do boxů. Znamenalo to, že buď jej čekají ještě dvě další zastávky, nebo musí přijít hodně žlutých fází.
Na čele se Rahal dotáhl na Hertu a několikrát se na něj pokusil zaútočit, ale pokaždé jej vítěz kvalifikace odrazil. Na třetí místo se posunul Palou. Jeho pneumatiky už začaly být výrazně lepší než měkká sada na voze Kylea Kirkwooda, v 19. kole na něj ve 4. zatáčce Palou zaútočil, Kirkwood se dostal na obrubník a roztočil se. Jezdci za ním se mu ale dokázali vyhnout a Kirkwood pokračoval na 9. příčce.
Palou se dotáhl na vedoucí dvojici, která se snažila štřit palivo. Ve 28. kole Herta jako první zamířil do boxů. Rahal vydržel ještě jedno kolo a do čela se následně posunul Palou. Rahal se vrátil bok po boku s Hertou, který před ním svoji příčku snadno udržel. Navíc hned za nimi byl O´Ward, který Rahala také předjel. Přitom to tak být nemuselo, ale tým měl potíže se zasunutím tankovacího zařízení a Rahal ztratil přibližně dvě vteřiny.
Palou zastavil ve 30. kole a bez problémů se vrátil před Hertou. Za ním vyjeli z boxů Dixon a Power, kteří vydrželi ještě dvě další kola. Následoval O´Ward a Lundgaard byl z první řady startující Rahal.
Palou nejvíce navýšil svůj náskok na 8 a půl vteřiny, pak jej začal zase ztrácet, protože se zasekl za Pedersenem, který se zuby nehty bránil, aby ho Palou nepředjel o kolo. Brzy z toho tak byly necelé čtyři vteřiny, než se jej Španělovi konečně podařilo zdolat.
O jednu příčku si polepšil O´Ward, který zdolal Powera, ale záhy zajel podruhé do boxů.Na Hertu se dotáhl Dixon. Společně s Palouem oba Ganassiho piloti v 54. kole zajeli naposledy k mechanikům. Palou v tu chvíli měl opět náskok 8,5 vteřiny na Hertu, takže neměl problém zůstat před ním i poté, co Američan v dalším kole také zastavil.
Navíc ten měl na pit lane velké problémy a ukázalo se, že překročil povolenou rychlost, takže v dalším kole byl v boxech znovu, tentokrát si odbýt penalizaci.
Z čela zastavil u mechaniků Rahal, ale i při druhém pit stopu měl problémy, tentokrát s upevněním levého zadního kola. Tým už jej spustil z airjacků, když jej zase musel zvednout, aby mechanik kolo řádně upevnil. Oba nejrychlejší z kvalifikace tak při posledním pit stopu šanci na dobrý výsledek ztratili.
Palou byl v čele s náskokem 6 vteřin na O´Warda, jehož ještě jeden pit stop čekal. Následovali Dixon, Power, Lundgaard, McLaughlin, Malukas a pak Rahal. Po zastávce u mechaniků 16 kol před koncem se O´Ward vrátil na 9. příčce.
Dokázal se ještě dostat před stájového kolegu Rossiho a skončil osmý. V závěru předváděli pěkný souboj jezdci na konci první desítky. Obětí byl DeFrancesco, který několik pozic ztratil.
Palou a Dixon dovezli pro Ganassiho tým první dvě příčky na stupních vítězů a srovnali se tak i v pořadí šampionátu. Ale Dixon na svého stájového kolegu ztrácí 110 bodů. Třetí v cíli byl Power, třetí příčka v šampionátu ale stále patří jeho stájovému kolegovi Newgardenovi, který za sebou nemá příliš povedený víkend a nakonec skončil až na 12. místě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:37:31,9887 | 80 | 50+3 |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 5,0242 | 80 | 40+1 |
3. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 18,3585 | 80 | 35+1 |
4. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 19,0828 | 80 | 32 |
5. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 19,0828 | 80 | 30 |
6. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | + 20,5280 | 80 | 28 |
7. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 27,1534 | 80 | 26+1 |
8. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | + 27,8852 | 80 | 24 |
9. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi Racing | Honda | + 28,5119 | 80 | 22 |
10. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | + 42,4021 | 80 | 20 |
11. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | + 49,1483 | 80 | 19+2 |
12. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 55,5968 | 80 | 18 |
13. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | + 56,1804 | 80 | 17 |
14. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | + 1:00,3705 | 80 | 16 |
15. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1:02,8906 | 80 | 15 |
16. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 1:03,4295 | 80 | 14 |
17. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | Honda | + 1:03,8682 | 80 | 13 |
18. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 1:04,4020 | 80 | 12 |
19. | Ryan Hunter-Reay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1:08,0817 | 80 | 11 |
20. | Conor Daly | Meyer Shank Racing | Honda | + 1:09,3717 | 80 | 10 |
21. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 79 | 9 |
22. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | Honda | - 1 kolo | 79 | 8 |
23. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 79 | 7 |
24. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 79 | 6 |
25. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 79 | 5 |
26. | Benjamin Pedersen | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 79 | 5 |
27. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | Havárie | 5 | 5 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment