Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozchod s Premou byla chyba

Rozchod s Premou byla chyba

Exkluzivní rozhovor s Romanem Staňkem

Roman Staněk absolvoval na začátku tohoto týdne v Barceloně dvoudenní posezonní testy. Zatímco v pondělí skončil v barvách stáje ART Grand Prix sedmý, v úterý obsadil s týmem Prema sedmnáctou příčku. Krátce po návratu ze Španělska poskytl exkluzivní rozhovor pro server FORMULE.cz.

Máte za sebou úvodní posezonní testy FIA F3 v Barceloně, kde jste nastoupil za stáje ART Grand Prix a Prema. Jak jste s průběhem testů spokojen?

Když to porovnám s předchozím týmem (Charouz Racing System), byl jsem hodně překvapen, jak tyto dva týmy pracují s jezdci a na nastavení auta. Myslím si, že oba dny byly pozitivní. Určitě tam byly nějaké nedostatky, ale myslím si, že to jde správnou cestou.

V úterý nešlo o vaše úplně první vystoupení s Premou. Za tento tým jste měl letos původně jezdit ve Formula Regional European Championship a před sezonou jste s ním ještě stihl testovat. Jak vás v týmu přijali zpět? A byla pro vás skutečnost, že nešlo o neznámé prostředí, v něčem výhodou?

Hlavně byla chyba, že jsme s nimi na začátku roku skončili. Před začátkem testů jsme si ale promluvili s manažerem Premy a říkal, ať zapomenu na všechno, co bylo, a že zkusíme začít znovu. Myslím, že ten test s nimi nebyl vůbec špatný. Uvidíme, co bude dál. Některé lidi jsem tam znal už z Formula Regional European Championship a i ve F3 jsem si s nimi perfektně sedl. S jezdci pracují skvěle a vůbec se nedivím, že mají takové výsledky.

Jak byste porovnal spolupráci s Premou a ART Grand Prix?

Papírově mají oba týmy stejná auta, každý to ale má nastavené jinak. V tom jsem tedy trochu poznal rozdíl. U Premy jsou Italové a u ART Grand Prix Francouzi. Trochu jsem se bál, jak si s Francouzi sednu. Bylo to ale úplně v klidu.

Během barcelonských testů jste nebyl jediným Čechem, který se objevil na dráze. Za stáj Charouz Racing System nastoupil rovněž Josef Knopp. Měl byste pro něj jakožto závodník, který má s vozem F3 více zkušeností, nějakou radu?

Ať si dá pozor na přesun z F4 do F3, i pro mě to byl velký skok. Myslím si ale, že není špatný jezdec, takže by to mohl zvládnout. Akorát nevím, jaké má plány. Slyšel jsem, že možná nepojede formuli 3 a zvolí nějaký mezikrok.

Formule 3 bude testovat ještě také na konci měsíce v Jerezu. Uvidíme vás i tam? A pokud ano, pojedete opět za Premu a ART Grand Prix?

Představím se tam. Nemůžu slíbit, že tam budu s těmito týmy. Byl bych ale hrozně rád, kdyby mi tu možnost poskytly. Doufám, že mi zavolají a řeknou, ať jdu testovat s nimi. Snad to vyjde.

Roman Staněk se s monopostem ART Grand Prix svezl v pondělí. Foto: ART Grand Prix

 

Existuje varianta, že byste za ART Grand Prix nebo za Premu v sezoně 2021 dokonce závodil?

U těchto dvou týmů je velká tlačenice. Jsou to dva nejlepší týmy jak ve F2, tak ve F3. Budu se snažit tam protlačit. Ještě uvidím, pro koho budu testovat v Jerezu. Nechci říkat, že tam mám dveře otevřené, ale myslím si, že jsem jeden z těch, které mají v hledáčku.

Můžeme tedy říci, že setrvání ve F3 i pro příští sezonu je velmi pravděpodobné?

Ano, asi na 95 % ve F3 zůstanu.

Jaké budou ambice pro příští rok?

Když to řeknu na plnou pusu, cílem je určitě stát se šampionem. Je to jeden z nejlepších šampionátů v motorsportu, takže to bude výzva. Zkusím se ale na příští rok připravit co nejlépe a budu se snažit bojovat o přední příčky, a to jak v závodech, tak v šampionátu.

Zdroj: FORMULE.cz, úvodní foto: Charouz Racing System