Karel touží po jemném písku
Komplikované přípravy Big Shock Racingu na Dakar
Přípravy týmu Big Shock Racing na Rallye Dakar pokračují dále, i když pandemie koronaviru v jeho programu udělala menší paseku.
Po Baja Poland hodlala posádka Martin Macík mladší, František Tomášek a David Švanda odjet na Rallye du Maroc. Soutěž však byla zrušena a náhradní Andalúcia Rallye ve svém vypsání postrádala kategorii kamionů. Proto sedlčanští tento víkend absolvují polskou Baja Drawsko.
„Máme náš kamion zvaný Karel dobře nastavený pro tvrdé terény, kamení, pisty. Ale zatím jsme nedostali možnost projet ho v dunách, kde se bude automatická převodovka chovat zase trochu jinak. V jemnějším písku chceme pracovat také s nastavením podvozku,“ postěžoval si palubní mechanik Švanda.
Big Shock Racing finišuje s přípravami na příští ročník Rallye Dakar. Foto: Big Shock Racing
Oříškem se stává i samotná cesta do Saúdské Arábie, v níž se Rallye Dakar koná. „V tuto chvíli je ve hře několik alternativ. Pomoc se zajištěním letů nám nabídl organizátor. Ale současně řešíme i variantu, že bude vypraveno speciální letadlo, které přepraví české účastníky,“ prozradil šéf ekipy Martin Macík starší.
Jeho syn je pevně přesvědčen, že se legendární maraton přece jen uskuteční: „Už se těšíme. Zřejmě budou roušky, dezinfekce, oddělené sektory… Ale to není problém. Nemyslím si, že by se průběh příštího Dakaru měl nějak zásadně lišit od všech ostatních. Předpokládám, že před odjezdem všichni projdeme testy a během závodu se budeme pohybovat v uzavřené skupině.“
Zdroj: Big Shock Racing, úvodní foto: Big Shock Racing