Power má pole position, uchazeči o titul začnou zezadu

Firestone Grand Prix of St. Pete – kvalifikace
Podeváté z třinácti pokusů ovládl kvalifikaci v St. Petersburgu Australan Power. Pro tým Penske je to dohromady desáté pole position na okruhu v ulicích floridského letoviska. Tým má na této trati na kontě devět vítězství. Power, i přes kvalifikační dominanci v St. Petersburgu, zde ale vyhrál jen dvakrát.
A po kvalifikaci se nechal slyšet, že by se případně vítězství vzdal, pokud by to pomohlo stájovému kolegovi Newgardenovi k titulu. Brzy třicetiletý rodák z Tennessee nebude mít lehký úkol. Na Dixona ztrácí propastných 32 bodů, navíc kvalifikace rozhodla, že do závodu odstartuje až z osmé příčky. Dixon bude ovšem až za ním – kvalifikoval se jako jedenáctý.
Už v úvodní části skončila kvalifikace třeba pro vítěze Indy500 Satóa, Paloua, kterému v tréninku patřil třetí čas, či debutanta McLaughlina. V první kvalifikační skupině zajel nejlepší čas Hinchcliffe (1:00,652), společně s ním skončili na postupových příčkách také Harvey, Newgarden, Dixon, Pagenaud a Rossi. Druhou kvalifikační skupinu ovládl Herta (1:00,661) před VeeKayem, Powerem, Bourdaisem, O´Wardem a Askewem.
Jack Harvey má na kontě další velmi dobrý kvalifikační výsledek. Foto: IndyCar
V semifinále kromě obou soupeřů v boji o titul skončili také Pagenaud, Askew, nejlepší nováček letošní sezony VeeKay a Francouz Bourdais. I tak to ale pro tým A.J. Foyta znamenalo výrazné kvalifikační zlepšení oproti tomu, jak se stáji dařilo v průběhu sezony.
Nejrychlejší byl v prostřední části kvalifikace Power (1:00,332). Za ním se umístili Herta, O´Ward, Harvey, Hinchcliffe a Rossi.
Přestože měl v závěru kvalifikace Herta navíc k dobru jednu červenou sadu pneumatik, nedokázal překonat Powera, který na použitých gumách zajel o 14 setin lepší čas a získal svoje už 62. pole position v kariéře. Do první řady se kvalifikoval Rossi, který byl o setinu rychlejší než stájový kolega Herta.
Tým Michaela Andrettiho bude mít v prvních dvou řadách trojnásobné zastoupení, Hinchcliffe ukázal, že i přes to, že letos odjel pouze několik závodů, neztratil nic na rychlosti, a připsal si čtvrtý čas. Za ním skončili Harvey a O´Ward z týmu Arrow McLaren SP, který vloni po sezoně propustil právě Hinchcliffea.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:01,0369 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:01,1730 | + 0.136 |
3. | ![]() |
Andretti Harding Steinbrenner | Honda | 1:01,1815 | + 0.145 |
4. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:01,3626 | + 0.326 |
5. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 1:01,3675 | + 0.331 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:01,7725 | + 0.736 |
7. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:00,8102 | Top 12 |
8. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:00,8676 | Top 12 |
9. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:00,8837 | Top 12 |
10. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:00,9772 | Top 12 |
11. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:01,0283 | Top 12 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:01,2298 | Top 12 |
13. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:00,9423 | 1. skupina |
14. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:01,1609 | 2. skupina |
15. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:00,9619 | 1. skupina |
16. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 1:01,1630 | 2. skupina |
17. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:01,1458 | 1. skupina |
18. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 1:01,1797 | 2. skupina |
19. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:01,1732 | 1. skupina |
20. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:01,2425 | 2. skupina |
21. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:01,6409 | 1. skupina |
22. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:01,5224 | 2. skupina |
23. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 1:01,6833 | 1. skupina |
24. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 1:21,7909 | 2. skupina |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar