Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli prý za smyky nemůže

Pirelli prý za smyky nemůže

O novém asfaltu se dozvědělo pozdě

Šéf Pirelli ve F1 Mario Isola včera večer řekl, že vozům by na okruhu Intercity Istanbul Park prospěly měkčí pneumatiky. A Pirelli by je do Turecka bylo dovezlo, kdyby včas vědělo, že okruh dostal nový asfaltový koberec. Tak se stalo, že pro VC Turecka byly vyrobeny pneumatiky ze tří nejtvrdších směsí, které Pirelli týmům letos nabízí.

"Je neoddiskutovatelné, že jsme informaci o novém povrchu dostali příliš pozdě," prohlásil Isola. "A o vlastnostech asfaltu nám nebylo řečeno vůbec nic. Proto jsme vybrali velmi konzervativní kombinaci směsí.

Očekával jsem, že tu najdu asfalt podobný, jaký byl tento rok na okruhu Portimão. Ten byl hladký a pokrytý pryskyřicí a pneumatiky dokázaly vygenerovat alespoň nějakou přilnavost. Jenže tady je asfalt, na kterém nemáme žádnou přilnavost. Pravděpodobně je za tím kombinace nízké teploty, vlhké trati, typu asfaltu a hodně tvrdých pneumatik. Zbytečně tvrdých.

Myslím, že s pokládáním nového asfaltového koberce tady asistoval Tilke, zatímco Portimão se obrátilo na Dromo. To jsou dvě společnosti pohybující se v tomto byznysu, a tak se zdá, že používají odlišné materiály."

Hladký nový asfalt, chlad a tvrdé pneumatiky, to není správná kombinace. Foto: Pirelli

Zařazení Turecka do kalendáře velkých cen bylo oznámeno 20. srpna tohoto roku. Pirelli se o pokládce nového asfaltu prý dozvědělo před čtyřmi týdny, krátce před tím, než práce začaly. Vozy a pneumatiky F1 se tedy potýkají s opravdu čerstvým asfaltem. Jako by to nestačilo, Pirelli přes noc zvýšilo předepsaný minimální tlak v mokrých a přechodných pneumatikách, jakož i v slickách, a to v předních i zadních, o 1 psi (přibližně 0.07 baru).

"Rozhodli jsme se mírně zvýšit tlak, jelikož telemetrická data z pátku nás upozornila, že pneumatiky jsou vystaveny velké zátěži, ačkoli úroveň přilnavosti je docela nízká. Pokud se během víkendu přilnavost zvýší, což se může stát, tak zátěž bude ještě větší," upozornil Isola dnes ráno.

Šéf sportovního oddělení Pirelli dále prozradil, že na rozdíl od většiny okruhů vozy nemají problém pouze se zahříváním předních pneumatik. Se zahříváním zadních obyčejně vydatně pomáhá trakce, jenže na okruhu nedaleko Istanbulu je tak malá přilnavost, že se kloužou všechna čtyři kola a ani jedna pneumatika pak není v ideálním teplotním okně.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Pirelli