Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes je na pneumatiky příliš měkký

Mercedes je na pneumatiky příliš měkký

Přenesou se kvalifikační problémy i do závodu?

Budou se vozy Mercedesu dnes v závodě trápit stejně jako včera v kvalifikaci, nebo nechají soupeře za sebou, jako by to byly pouze slalomové kolíky? Odpověď nezná nikdo. Problém zůstává stejný, zahřátí pneumatik na správnou teplotu, jenom času na to bude mnohem více.

"Není to první mokrá kvalifikace letos a dosud jsme kvůli tomu neprohrávali," poukazuje na jiný zdroj problému Toto Wolff. "Tohle jsou prostě zcela odlišné podmínky. Není pouze mokro, potýkáme se i s novým, kluzkým a studeným asfaltem. Prostě jsme nedokázali pneumatiky přimět pracovat. Kvůli tomu se vůz celou dobu klouže jako na ledě. Výsledkem toho jsou masivní rozdíly mezi vozy jednotlivých týmů."

Více řekl Andrew Shovlin, hlavní závodní inženýr.

"Bylo prostě chladno a my jsme neměli žádnou přilnavost. Tím jsme se dostali do začarovaného kruhu, protože když nemáte přilnavost, tak nezahřejete pneumatiky," vysvětlil. "Naše ztráta na pole position je obrovská a takovou máte, pouze když nefungují pneumatiky nebo když z vozu odpadne nějaká opravdu důležitá část.

Náš vůz jsme vyvíjeli tak, aby byl dobrý v teplém, horkém počasí. To bylo původně naše slabé místo. Ale měli bychom se umět přizpůsobit i velmi studenému počasí, což jsme nedokázali. Musíme se z toho poučit."

Pršelo kupříkladu i v Rakousku, ale tehdy to Mercedesu ještě pomohlo. Včera to pomohlo konkurentům.

"Když máte vůz, kterému se přehřívají zadní pneumatiky, tak takový den je pro vás ideální, protože auto se najednou nachází v ideálních podmínkách. Takže nás ani tak nepřekvapilo, že jsme byli pomalí. Šokovalo nás, že ztrátu na Racing Point počítáme v sekundách a stejně nás překvapilo, že jsme je ztratili také na Red Bull. Ale chápeme, proč se to stalo," uvedl Shovlin.

Skvělá vlastnost vozu W11 se v Turecku proměnila v nevýhodu. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes