Marco Andretti nepojede kompletní sezonu IndyCar
Naopak Hunter-Reaye tým potvrdil
Ve třiatřiceti letech a s 226 závody IndyCar na svém kontě se Marco Andretti rozhodl omezit své působení v americké formulové sérii. Překvapivou zprávu zveřejnil v pátek tým Andretti Autosport, který vlastní jeho otec Michael. Marco pojede Indy500, případně pak ještě vybrané závody v dalším průběhu sezony.
„Potom, co jsem to pečlivě promýšlel několik posledních měsíců, rozhodl jsem se udělat změnu v mých závodnických plánech a zaměření pro rok 2021. Svoje rozhodnutí jsem sdělil mému otci a dlouze jsme jej probrali. Cením si jeho otevřenosti a toho, že mi umožnil naplánovat si dál svoji budoucnost,“ uvedl v prohlášení nejmladší ze závodnického klanu.
Uvedl, že byl v pozici, kdy měl možnost odjet za Andretti Autosport celou sezonu v IndyCar, ale rozhodl se místo toho zaměřit se jiným směrem. Z IndyCar ale kompletně nezmizí, uvidíme jej nejpozději v květnu v Indianapolisu, v závodě na 500 mil, který hned při svém debutu v roce 2006 málem vyhrál. Vloni Andretti stál v Indy na pole position, jinak jej zde ale provází rodinné prokletí, které dokázal prolomit jen jednou Mario Andretti. Marcův otec Michael, přestože je jedním z nejúspěšnějších pilotů v historii IndyCar, 500 mil v Indianapolisu nikdy nevyhrál.
„Je to naše největší jeviště a místo, kde se jako jezdec nejvíce ukážete. Byl jsem tam blízko vítězství a myslím, že každý rok mám na něj šanci. Zisk pole position před rokem byl úžasný, ale není to dost. Vím, že tam na mě vítězství někdy v budoucnu čeká, a budu se snažit v příštích letech jej získat,“ dodal Andretti.
Marco Andretti po zisku pole position v loňské Indy500. Foto: IndyCar
Co se týče dalších plánů, zmínil třeba vytrvalostní závody. Jeho bratranec Jarett bude v IMSA závodit ve třídě LMP3 a Marco by s ním rád někdy sdílel sedačku. Do budoucna by pak rád okusil největší vytrvalostní závody – 24 hodin v Daytoně, 12 hodin v Sebringu a také Le Mans.
„S Markem jsme to dlouze probírali. Jeho rozhodnutí respektuji a podporuji, že se chce zaměřit na jiné oblasti života a také jiné formy motorsportu. Pracovali jsme na tom, aby mohl odjet celou sezonu v IndyCar, ale rozhodl se vydat se jiným směrem a respektuji toto rozhodnutí,“ dodal Michael Andretti.
Marco doplnil, že se možná v průběhu sezony objeví i v jiných vybraných závodech, aby příliš nezapomněl na to, jaké to je řídit závodní vůz. Také nabídl týmu pomoc s testováním. Co bude s jeho vozem, na kterém se vedle týmu Michaela Andrettiho podílela stáj Bryana Herty, který byl také závodním inženýrem Marca Andrettiho,stáj zatím nespecifikovala.
Michael Andretti ale ve čtvrtek oznámil, že Ryan Hunter-Reay, který pro tým získal titul (2012) a vítězství v Indy500 (2014) bude s ním pokračovat. Pro rodáka z Floridy to bude už 12. sezona, kterou s týmem absolvuje. Pokračuje i jeho sponzor, přepravní společnost DHL.
„Jsme rádi, že DHL a Ryan zůstanou i v sezoně 2021. Během posledních 10 let se pro nás DHL stalo rodinou a Ryan dosáhl některých z největších úspěchů našeho týmu. Těšíme se, co rok 2021 přinese,“ komentoval zprávu o prodloužení smlouvy Michael Andretti.
Hunter-Reay, kdysi jednoznačně nejžhavější želízko v ohni pro Andrettiho tým, je v posledních letech ve stínu stájových kolegů, nejprve Alexandera Rossiho a v loňské sezoně pak i Coltona Herty. Čerstvě čtyřicetiletý závodník naposledy vyhrál v roce 2018 a tehdy také čekal na vítězství dvě celé sezony.
Zdroj: Andretti Autosport, úvodní foto: IndyCar