Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Andretti ovládl i trénink, Dixon boural

Andretti ovládl i trénink, Dixon boural

104th Indianapolis 500 – 4. trénink

Andretti pokračuje v Indianapolisu na vítězné vlně. Po nedělní kvalifikaci ovládl i následný trénink, který je předposlední možností pro týmy připravit se na závod, který se jede za týden. Týmy vrátily nastavení turba ve vozech na závodní úroveň a piloti v tréninku zkoušeli, jak se auto bude chovat v provozu.

Trénink přinesl přeci jen větší paritu Chevroletu s v kvalifikaci dominantní Hondou. Druhá příčka ve výsledkové listině patří trojnásobnému vítězi závodu Castronevesovi. Andretti jej překonal zhruba o setinu. Jenže zatímco Brazilec odkroužil 101 kol, Andrettimu stačilo jen 27.

Hrdinou dne byl lídr šampionátu Dixon. Ten během tréninku boural. V nájezdu na cílovou rovinku se jeho vůz sklouzl po nerovnosti na dráze a šel do přetáčivého smyku. Dixon možná lehce zavadil zádí o zeď, během smyku explodovaly pneumatiky a vůz levou přední stranou narazil do vnitřní zdi. Jenže za hodinu byl Novozélanďan zpátky na dráze a ještě stihl zajet třetí nejrychlejší čas.

Tento výjezd z boxů se Alonsovi nepovedl. Foto: IndyCar

Čtvrtý čas zajel Hunter-Reay, pátý pak Ferrucci. Ten byl vedle Castronevese jedním z šesti jezdců, kteří se dostali do první desítky přesto, že jejich výkony v kvalifikaci na přední řady nestačily. Daly obsadil šestou příčku, jeho stájový kolega a šéf Carpenter byl devátý. Na sedmém místě skončil Ericsson a na osmé příčce nejlepší z mclarenů, řízený O´Wardem.

Elitní desítku uzavírá nováček Palou, tedy po Ferruccim druhý vůz Dalea Coynea. Ten třetí jsme v neděli v akci neviděli. James Davison se po kvalifikaci přesunul na Floridu na závod NASCAR, do něhož byl přihlášený.

Fernando Alonso skončil na jedenácté příčce. Měl jeden poněkud divočejší výjezd od mechaniků, kdy dostal hodiny. Společně se stájovým kolegou O´Wardem toho zároveň odjezdili nejvíc – každý z nich 115 kol.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 40,1567   27
2. Helio Castroneves Team Penske Chevrolet 40,1666 + 0.010 101
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 40,2349 + 0.078 36
4. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 40,2996 + 0.143 58
5. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 40,3357 + 0.179 84
6. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 40,3474 + 0.190 75
7. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 40,3847 + 0.228 37
8. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 40,4023 + 0.245 115
9. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 40,4533 + 0.296 68
10. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda 40,4660 + 0.309 78
11. Fernando Alonso Arrow McLaren SP Chevrolet 40,4762 + 0.319 115
12. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 40,4769 + 0.320 57
13. Will Power Team Penske Chevrolet 40,5196 + 0.363 102
14. Zach Veach Andretti Autosport Honda 40,5416 + 0.385 101
15. JR Hildebrand Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 40,5675 + 0.411 73
16. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 40,5721 + 0.415 74
17. Spencer Pigot Rahal Letterman Lanigan Honda 40,5971 + 0.440 75
18. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 40,6308 + 0.474 100
19. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 40,6342 + 0.477 46
20. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 40,6342 + 0.477 94
21. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda 40,6474 + 0.490 90
22. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 40,6736 + 0.517 37
23. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 40,6919 + 0.535 95
24. Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 40,7561 + 0.599 91
25. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 40,7659 + 0.609 93
26. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 40,7707 + 0.614 96
27. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 40,7709 + 0.614 95
28. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda 40,8422 + 0.685 53
29. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet 40,8548 + 0.698 96
30. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 40,8654 + 0.708 84
31. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 40,9832 + 0.826 13
32. Ben Hanley DragonSpeed Chevrolet 41,3526 + 1.196 84
33. James Davison Dale Coyne Racing Honda žádný čas   0

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar