Enge pojede s vozem Aston Martin závod Le Mans
Britská legenda oživila tradici sportovních vozů DBR.
Britská legenda Aston Martin oživila tradici sportovních vozů DBR, tento týden se s ním bude bojovat o triumf v legendárním závodu 24 hodin Le Mans. Tomáš Enge se hodně těší na návrat na svoji oblíbenou trať a rád by navázal na předchozí výkony na trati La Sarthe.
Enge není v Le Mans již žádným nováčkem, naopak má v kapse zkušenosti ze tří startů s vozem Ferrari 550 Maranello. Českému jezdci trať La Sarthe v Le Mans hodně sedí, ve všech třech startech dokázal vyhrát kvalifikaci třídy GTS (nově GT1) a v roce 2003 si na své konto připsal i triumf v samotném závodu. Aston Martin DBR9 letos debutuje na závodních tratích a jeho dosavadní bilance je velmi impozantní. Vůz byl zatím nasazen v závodu ALMS v Sebringu a v Silverstone v závodu šampionátu FIA GT a v obou případech zvítězil. V Le Mans se dá ale očekávat tuhý boj, vedle osvědčených Maranell by největší konkurencí měly být tovární vozy Corvette. Enge se bude ve voze se startovním číslem 58 střídat s Peterem Koxem a Pedrem Lamym, s vozem číslo 59 pojedou David Brabham, Darren Turner a Stephane Sarrazin.
Tomáš Enge: "Le Mans miluji a nyní mám šanci zase závodit se skvělým týmem. Sice jsem neodjel tolik kilometrů jako mí kolegové, ale s přípravou jsem spokojený a myslím, že jsem získal správný cit pro DBR9. Vím, že vůz bude v Le Mans velmi konkurenceschopný a trať by nám měla vyhovovat. Vozy zatím jely bez problémů a doufám, že to bude i o víkendu pokračovat ve stejném duchu."
George Howard-Chappel, šéf týmu: "Naše DBR9 sice dosáhly minulý týden nejrychlejších časů v obou testovacích trénincích, první závod v Le Mans je vždy neznámou. Náš vytrvalostní testovací program nám dal důvěru ve schopnosti DBR9 dokončit závod, ale stále je to mladý vůz. Bude také zajímavé sledovat, jak na tom budou naši soupeři, když přijde na rychlost v závodu. Máme talentovanou skupinu jezdců a tým je připraven, takže mám důvod věřit, že jsme v testech maximálně využili čas a dostupné prostředky. Le Mans se hodně liší od Sebringu a Silverstone a podle toho je třeba odpovídajícím způsobem upravit vůz. Fanoušci si všimnou viditelných změn způsobených novou aerodynamikou, ale jde o ideální kompromis mezi odporem vzduchu a generováním přítlaku."