Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Formule E poprvé v Monte Carlu se vší parádou

Formule E poprvé v Monte Carlu se vší parádou

Srovnání s F1 se ale raději vyhne

Eprix Monte Carla má být vrcholným podnikem letošní sezony formule E, která se poprvé pyšní statutem mistrovství světa. Zda se tak skutečně stane, je prozatím ve hvězdách. Pokud ale všechno klape, vychutnají si diváci (patrně pouze ti televizní) v premiéře elektrické monoposty na celém kurzu zdejší velké ceny.

Až dosud kroužily jen na 1,765 kilometru dlouhém okruhu. Po startu místo stoupání ke Casinu a dále do pasáží Mirabeau, Loews a Portier odbočovaly v letech 2015, 2017 a 2019 ostře doprava, pokračovaly v podstatě rovnoběžně s pobřežní promenádou a na trať F1 se napojovaly až za tunelem.

 

V Monaku se nadále počítá s diváky na tribunách, jde však spíše jen o zbožné přání. Foto: FIA Formula E.

 

Tenkrát nebylo vyhnutí, protože výkonnost aut (respektive kapacita jejich akumulátorů) nedostačovala ke zvládnutí členité dráhy. U nové generace vozů ovšem tento problém odpadl.

Web The Race však hlásí, že úplně identickou stopou s formulí 1 se nevydají. Organizátoři šampionátu se totiž chtějí vyhnout srovnávání časů na kolo nejen s F1, ale i s F2 nebo Porsche Supercupem, které tvoří doprovodný program velké ceny, konané o dva týdny později. Nedopadlo by podle všeho právě nejlépe…

Možné úpravy se předpokládají v zatáčce Portier a v přístavní šikaně.

Zdroj: The Race, úvodní foto: FIA Formula E