Kdo je kdo na boxové zídce Mercedesu?
Pět moudrých hlav dominantního týmu.
Boxová zídka je místo, kde parta inteligentních lidí dělá důležitá rozhodnutí svého týmu. To víme. Pojďme se ale blíže podívat na zídku úřadujících šampionů z Mercedesu, kteří nám zároveň připomenou, která funkce co znamená a jakou má odpovědnost. Role průvodce se ujal Ron Meadows, kterému patří jedna z pěti židlí na zídce.
"Nejvíce napravo sedí Simon Cole. Simon je naším šéfinženýrem, což v podstatě znamená, že má odpovědnost za spolehlivost vozů, jejich provoz. On řekne, kdy je vůz přetížen, kdy jsou například teploty příliš vysoké, nebo i příliš nízké. To je jeho hlavním úkolem během tréninků. Během závodu také sleduje počasí. Někdy před deseti lety jsme si uvědomili, že každý má co říct k tomu, jak to vypadá s počasím. Rozhodli jsme se, že to bude dělat pouze Simon, a musím říct, že je v tom skvělý.
Vedle něj sedí James Vowles. On je naším strategickým ředitelem. James má během závodu poslední slovo ohledně strategií. V komunikačním systému má spoustu tlačítek pro komunikaci s Brackley, Brixworthem, garáží... On řekne, kdy vozům vyměníme pneumatiky a které to budou.
Uprostřed sedává James Allison, ale ten s námi není vždy. Jak asi víte, James je našim technickým ředitelem. Je s námi asi tak na každém třetím závodě, protože má mnoho práce (v továrně), kde pracuje na zrychlení současného vozu i na voze pro další sezonu. Když je s námi, tak samozřejmě využijeme jeho bohaté zkušenosti.
Dále nalevo je místo pro Andrewa Shovlina, hlavního závodního inženýra. Andrew se v podstatě stará o harmonii v garáži mezi dvěma inženýrskými týmy (kolem dvou vozů), aby obě strany měly informace o nastavení, o tom, co se chystáme udělat a obecně věděli, co se děje na opačné straně garáže. A mohu říct, že nám to takto funguje.
Zcela vlevo sedím já," řekl Ron Meadows, sportovní ředitel týmu. "Mým úkolem je zajistit, abychom se nedostali do problémů s FIA a dodrželi všechna sportovní pravidla. Také dohlížím na mechaniky, spolupracuji s Jamesem. On řekne mně, jaký typ pneumatik potřebujeme a já vyberu konkrétní sadu. Já řeknu mechanikům, kdy vyběhnout z garáže, který vůz přijede jako první a podobně. V komunikačním systému mám přímou linku na ředitelství závodu, takže můžu mluvit s Michaelem Masim (ředitelem závodu FIA) a ostatními tam nahoře. Oni mně posílají informace a já se jich ptám, zda to bylo nebo bude v pořádku. Skrze mě například jdou upozornění jezdcům, že porušují limity trati."
Pět obsazených židlí, deset viditelných obrazovek a na pultu je ještě dalších pět s informacemi ukrývanými před konkurencí. Foto: Mercedes
V závodím týmu jsou další moc významný lidé, které Meadows nezmínil, protože nemají místo na boxové zídce. Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, má vlastní místo v garáži, kde si ho režisér závodu vždycky najde, když očekává emocionální reakci. Skrytí v garáži jsou i dva závodní inženýři, Peter Bonnington a Riccardo Musconi, kteří nejvíce komunikují s jezdci.
Zdroj: Mercedes, úvodní foto: Mercedes