Mercedes bude rychlý i s nejhorší podlahou
Verstappen se nenechá ošálit malou primadonou.
Toto Wolff trvá na tom, že tentokrát Mercedes nic nehraje a skutečně má s vozem problémy. Nebylo by to poprvé, stačí si vzpomenout na rok 2017 a vůz W8, který byl tak háklivý, že si vysloužil přezdívku primadona.
"Máme za sebou pár výborných let, proto všichni říkají, že jsme určitě jezdili s plnými nádržemi," řekl šéf týmu Mercedes v rozhovoru pro ORF. "Myslím, že jsme měli v nádržích nejvíce paliva, ale to se nevylučuje s tím, že vůz je těžko řiditelný a nestabilní, hlavně pokud se mění směr větru. Tak to vypadá, že máme malou primadonu. Není to pro nás zcela nová situace, ale ten vůz jsme dosud zcela nepochopili, takže nám určitě neprospělo, že testování bylo letos tak krátké."
Max Verstappen, hvězda konkurenčního Red Bullu, odmítá Mercedes podceňovat.
"Máme data, takže víme, co Mercedes dělal," řekl nizozemský závodník v rozhovoru pro Ziggo Sport. "Zajel nejrychlejší kolo se sníženým výkonem motoru, pak dva pomalejší kola a pak další kolo, kde pouze výkon motoru zlepšil čas o půl sekundy na kolo. Jsou rychlí, o tom nepochybujte!"
Za chybný krok Mercedesu se považuje nová podlaha s tvarovanými boky, co měla být nová tajná zbraň tohoto týmu po zákazu systému DAS, ale zdá se, že nefunguje.
"Když někdo dominoval sportu sedm let, tak bude rychlý, i kdyby měl nejhorší podlahu ze všech."
I kdyby měl Mercedes nejhorší podlahu, tak přece nespadne do středu pole. Foto: Mercedes
"Tehdy se vítr otočil o 180 °," má Verstappen odpověď i na jednu z jezdeckých chyb Lewise Hamiltona s nejdramatičtějšímu následky. "Prostě chytil zadní vítr v zatáčce, kde je vůz beztak vždy přetáčivý. A pokud si dobře pamatuji, měl už sjeté pneumatiky. To se stane, i mně se to stalo, netřeba tomu přikládat velkou váhu."
Zdroj: ORF, Ziggo Sport, úvodní foto: Mercedes