Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Miami zařazeno do kalendáře sezony 2022

Miami zařazeno do kalendáře sezony 2022

Kanada nejspíš vypadne z letošního.

Uplynulé dny přinesly několik novinek ohledně letošního kalendáře velkých cen i kalendáře sezony 2022. Velkou novinkou příštího roku má být závod F1 v Miami, který by i měl nést jméno Velká cena Miami, jelikož Velká cena USA už je obsazena.

Pozitivním impulsem byl souhlas města s uspořádáním závodu F1 v jeho ulicích. Hlasování dopadlo dobře navzdory několika protestům ze strany obyvatel Miami, kteří se obávají, že jim F1 způsobí mnoho nepohodlí. Je pravdou, že městské tratě se na víkend velké ceny připravují týdny a měsíce předem, protože je třeba postavit dočasné tribuny, připravit budovu boxů, nainstalovat obrubníky... Pořadatel souhlasil, že přispěje částkou 5 milionů dolarů na komunitní projekty, ale pro obyvatele je to málo a spor pokračuje.

Přesto bylo oznámeno, že VC Miami je zařazena do kalendáře sezony 2022 a trať povede kolem Hard Rock Stadium, stadionu klubu Miami Dolphins hrajícího v NFL. Není to shoda okolností, pořadatelem závodu bude společnost miliardáře Stephena Rosse, který klub vlastní. Původně měla trať vést přístavem, ale byla přemístěna mimo dopravní tepnu. Ve skutečnosti až 26 kilometrů na sever, do městečka Miami Gardens, předměstí "pravého" Miami.

Trať bude dlouhá 5.41 kilometru, bude se jezdit v protisměru hodinových ručiček, bude mít 19 zatáček a maximální rychlost by se měla pohybovat kolem 320 km/h. Pořadatel VC Miami má smlouvu na 10 let. Okruhu Amerik ve vzdáleném Austinu končí smlouva tento rok, ale F1 prý má zájem o její prodloužení, protože dvě velké ceny v USA považuje za přípustné minimum. Zatímco VC USA se v Texasu jede vždy na podzim, na Floridě se má jezdit na jaře. Pravděpodobně tedy před nebo po VC Kanady.

Trať dlouhá pět a půl kilometru bude mít 19 zatáček a maximální rychlost má přesto překročit 300 km/h.

Stefano Domenicali, ředitel F1, přitom řekl, že příští rok se má jet 23 závodů, stejně jako letos, což je špatná zpráva pro Imolu a Portugalsko, které letos nahradily Čínu a Vietnam, ale Čína se do kalendáře příští rok jistě vrátí. Barcelona má pouze jednoletou smlouvu na VC Španělska, ale s návratem Fernanda Alonsa a přestupem Carlose Sainze do Ferrari se nejspíš ve Španělsku zvýšil tlak na politiky, aby našli finance.

Špatnou zprávou týkající se letošního kalendáře je, že se s velkou pravděpodobností nepojede v Kanadě. Tamní úřady vydaly stanovisko, že jsou i proti závodu bez diváků. Québecký ministr turismu prý čeká pouze na den, kdy už bude mít všechno černé na bílém. FIA oficiálně změnila status závodu na TBA, tedy bude oznámeno, jaký mají i Singapur a Saúdská Arábie. Zájem o uvolněný slot prý projevilo Turecko.

Na naší straně Atlantiku pořadatel VC Velké Británie tlačí na tamní vládu, aby co nejdříve začala s vydáváním tzv. COVID-pasů. Majiteli takových pasů by se dala naplnit celá kapacita tribun Silverstone, zatímco v Portugalsku, Španělsku, Monaku a Francii bude smět být obsazena pouze část tribun a v Ázerbájdžánu se pojede bez diváků. Pořadatele z Francie a Nizozemska veřejně přiznali, že budou potřebovat finanční pomoc, pokud budou moci využít pouze čtvrtinu tribun, jako stadiony futbalového EURO 2021.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, grandprix, úvodní foto: Miami