Hamilton varuje před kupením chyb
Bottasovu vozu nepomohli ani mechanici Ferrari
Pro Mercedes bylo letošní Monako velkou pohromou. Lewis Hamilton obhajující mistrovský titul se do závodu kvalifikoval na sedmém místě poté, co měl velký problém zahřát pneumatiky. V závodě se pak tým pokusil o undercut na pomalejšího Pierra Gaslyho před ním, jenže Francouz se z boxů stihl vrátit před něj a následně se před tuto dvojici dostali Sebastian Vettel a Sergio Pérez.
"Samozřejmě to byl frustrující pohled," připustil po závodě Toto Wolff. "Zaseknete se za vozem, který je o dvě sekundy pomalejší, ale nemáte šanci ho předjet. "Naše rychlost by na normálním okruhu jistě stačila k tomu, abychom ho dostali alespoň na pódium, jenže na této trati se prostě nedá předjíždět.
Jedinou nadějí na zlepšení pozice byl undercut. Jeho pneumatiky už nebyly v nejlepším stavu, stejně jako Valtteriho. Mluvili jsme o tom přes vysílačku a došli jsme k závěru, že to chceme zkusit, abychom měli šanci přeskočit Gaslyho."
"Už jsme vyhráli pár závodů, které jsme neměli vyhrát, kupříkladu v Bahrajnu," připomíná Hamilton. "Ale zdaleka ještě není konec. Oni mají auto na titul. Bude to dlouhá sezona a na jejím konci možná zaváží i pár bodů získaných na konci víkendu jako tenhle. Jsem rád, že jsem dojel do cíle a že mám i bod za nejrychlejší kolo."
Hamilton také připustil, že na jiných tratích bylo jemnější zacházení vozu Mercedes s pneumatikami výhodou v závodech, je tedy částečně přirozené, že na trati jako Monako měl v kvalifikaci problém s jejich zahřátím. Poslední kvalifikační pokus, na který se připravoval několik kol, mu překazila nehoda Charlese Leclerka.
Ještě podstatně hůře dopadl Valtteri Bottas. Ten měl namířeno na stupně vítězů, než jel na výměnu pneumatik, kterou se prostě nepodařilo udělat. Mechanici nebyli schopni uvolnit matici pravého předního kola a místo toho jeho vůz zatlačili do garáže. Tým informoval, že nesprávným přiložením pistole došlo k sedření hran matice.
"Z hlavy matice byl dokonalý kruh, to jsem ještě neviděl," dodal Wolff. Pak se ještě podělil o zajímavost z garáže. Mercedesu se snažili pomoci mechanici Ferrari, kteří přinesli těžké nástroje včetně velkého kladiva, ale ani to nepomohlo a vůz cestoval do továrny týmu v Anglii i s jednou nevyměněnou pneumatikou.
Tak tothle tedy Mercedesu nevyšlo. Foto: Mercedes
Technický ředitel James Allison to přirovnal ke křížovému šroubováku a šroubu, kterému se po pár neúspěšných pokusech sedřeli hrany na křížovém vzoru a už jej není možné dostat ven. Zajímavostí je, že velmi podobná věc se Bottasovi přihodila v Bahrajnu, kde také udělal chybu mechanik při pravém předním kole, ale matici se nakonec povedlo dostat ven, přičemž zastávka trvala 11 sekund.
"Nebýt té chyby, zabojovali bychom o vítězství," míní Bottas. "Red Bull a Max byli opravdu rychlí, takže by to jistě nebylo snadné, ale i body za druhé místo by byly super. Už se nikdy nedozvíme, jak by závod skončil."
Bottas nedokončil už druhý z dosavadních pěti závodů. V Imole ho vyřadila kolize s Georgem Russellem.
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes